Udmatrikulering - omkostninger?

Hej

Jeg påtænker at købe et lille stykke jord, eller rettere sagt en lille sø, der p.t. ligger ifbm. noget landbrugsjord. Arealet udgør 15000 m2.

Hvis vi lige ser bort fra selve prisen på jorden, er der så nogen af Jer, der er bekendt med hvad de samlede omkostninger til udmatrikulering løber op i?

Jeg kan jo spørge en Landmåler, men håber der er nogen af Jer der evt. har prøvet nogen lignende


mvh  Jan

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nok nødt til at få et par tilbud, da det er umuligt at sige. Alt afhængig af geomatrien og en del andre forhold, er den svær at prissætte. Hvad med advokat, tinglysning osv ??
Det kommer an på hvor meget måle- og skrivearbejde der er. Om køber betaler alle omkostninger, om arealet består af delarealer, om der er pant i arealerne, om arealet skal frastykkes, om arealet skal arealoverføres og meget mere.
For et par år siden købte jeg og min nabo noget landbrugsjord 3.000 m2 som vi delte i mellem os. Handelsomkostningerne blev 45.000 kr. til deling + jordkøb.
PS.
Sidenhen har naboen købt omkring yderlig 15.000 m2 også med sø (paragraf 3 område) Her løb omkostningerne op i 57.000 kr. men også fordi handlen skulle godkendes i div. styrelser (og det tager tid).
PPS.
Da områderne ikke på nogen måde består af lige linjer - skulle der i øvrigt et hav af skelpæle og opmålinger til - vistnok omkring 25-30 skelpæle, det fordyrede også projekterne.
Takker for respons.

mvh  Jan

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis