Klukken fra køkkenvask

Hej allesammen!

Jeg har for nylig overtaget et hus, hvor køkkenvasken "klukker" noget så grusomt. Så jeg har sat mig for at fikse det. Jeg startede ud med det åbenlyse; en masse kogende vand og afløbsrens. Dernæst har jeg skildt alle rørerene under vasken ad og renset dem. Sidst har jeg købt mig et rensebånd som jeg har renset de resterende rør med. Er det mon mig der endnu ikke mestrer rensebåndet, eller kan det være rørføringen der skal laves om?

Jeg har vedhæftet billeder af al rørføring fra køkkenvasken. Håber I kan give lidt input til hvad jeg kan forsøge at gøre som det næste.

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Klukken" skyldes ofte en forstoppelse et sted i kloakken, måske du skal have en slamsuger ud og spule det hele igennem.

Vi prøver igen, i morgen --
Måske billedet snyder lidt, men det ser ud som om det lange vandrette rør på billed 2 buer så meget på midten, at det er blevet til en slags vandlås, så der er noget luft, der ikke kan slippe ud uden at klukke. Der er i hvert fald en lunke, hvor der kan bundfældes en hel del snask, der kan drille.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Enig med Dan - og så når du har rettet røret op med rigtigt fald, kan du skille vandlåsen under vasken og røret frem til hvor det går over i grå rør. Herfra skulle det være nemt at få rensebånd i og renset det "vandrette" rør under loftet, hvor der helt sikker har samlet sig en masse gode sager !

M.v.h.
Tag et kig på kloaktegningen, måske er der indbygget vandlås under gulvet i kælderen. Hvis det er tilfældet har du årsagen. Så er den eneste mulighed at fjerne vandlåsen under vasken. Hvis du ikke har tegningen må du afmontere røret i kælderen og se om der er et vandspejl at se når du kigger ned, hvis der er det er der indbygget vandlås i gulvet og løsningen som ovenfor..

Vh Peter
Annonce

Tak for alle jeres svar. Det lyder sandsynligt at det skyldes det buede rør - det vil jeg få rettet op på. Med hensyn til vandlås under gulvet i kælderen, har jeg svært ved at bedømme det. Jeg har vedhæftet plantegning for kælder, hvori der indgår kloakering - symbolet for en vandlås kender jeg ikke til 

Rummet der er tale om ligger øverst til venstre og er markeret som "Viktualie".

 

Det se ud til at der ikke er vandlås, til gengæld er der en rensebrønd lige udenfor. Det ligner en så kaldt køkkenbrønd som var noget man lavede før i tiden.. De fleste er sløjfet i dag grundet tilstopninger og nogle gange rotteproblemer grundet ophobede madrester.. Jeg vil sætte en flad tier på at det vil løse dit problem at rense brønden. (Du skal dg stadig rette lunken på røret som det første)

VH Peter
Ka' vi få en status på om du er kommet klukkeriet til livs...?
Jeg fik først lige tid her i weekenden, men her er hvad jeg gjorde:
Jeg stabiliserede røret, så det nu har et lige nedadgående fald. Derefter afmonterede jeg vandlåsen, så jeg kunne føre rensebåndet ned i afløbet. Rensebåndet kørte jeg igennem 3 gange hvorefter jeg monterede vandlås igen. Herefter kørte jeg en masse vand igennem, og gav den en gang med svupperen.

Det gjorde en forskel, men desværre til det værre. Vasken stopper nu forholdsvis hurtig, og klukker også. Jeg er i tvivl om det er mig der ikke bruger rensebåndet korrekt - skal jeg bare føre rensebåndet ned, eller er det meningen at jeg skal have båndet til "at vride sig" ved at dreje på det håndtag der sidder bagest på rensebåndet?

Mit næste skud i bøssen er at føre en vandslange ned. Jeg har hørt der findes et hoved der sprøjter en hård stråle fremad og tre stråler bagud. Men denne skulle jeg kunne spule afløbsrøret fri for snavs.
Det er sådan en her til at koble på højtryksrenseren.
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-487812758&pn=-487547594
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis