Klukken fra køkkenvask

Hej allesammen!

Jeg har for nylig overtaget et hus, hvor køkkenvasken "klukker" noget så grusomt. Så jeg har sat mig for at fikse det. Jeg startede ud med det åbenlyse; en masse kogende vand og afløbsrens. Dernæst har jeg skildt alle rørerene under vasken ad og renset dem. Sidst har jeg købt mig et rensebånd som jeg har renset de resterende rør med. Er det mon mig der endnu ikke mestrer rensebåndet, eller kan det være rørføringen der skal laves om?

Jeg har vedhæftet billeder af al rørføring fra køkkenvasken. Håber I kan give lidt input til hvad jeg kan forsøge at gøre som det næste.

 

Hej allesammen! Jeg har for nylig overtaget et... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft et hus, med næsten samme rørføring. Du har nok fået løsnet noget "skidt", som har sat sig fast længere ude i det vandrette rør. Det vandrette rør fyldes op med slam, snask, fedt, jord osv. Ca. hvert 10 år måtte jeg spule det igennem med en højtryksrenser, hvilket gav adskillige spande slam. Herefter kørte kloakken igen i ca. 10 år.

Man kan købe en højtryksrenser for 4-500 kr., og det samme for en 15 m. spuleslange. Du skal alligevel give et kloakfirma 1.000 kr. for at komme ud? Og så har du højtryksrenseren bagefter.

Jeg ville skille røret ad der hvor det går over til lodret, hænge en 10 l. spand op under, sende en spuleslange ind, trække snavs baglæns, tømme spand osv. Muligvis kan man lave noget "filtersystem" af en slags og i stedet sende vandet videre i kloakken - en spand bliver fyldt med vand utroligt hurtigt!

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg er nu stadig sikker på det er brønden der er fyldt, det vil forklare hvorfor den klukker. Hvis det var i selve røret ville det nærmere bare løbe langsomt ud. Klukken betyder at der er "dobbelt vandlås. Det vil enten kunne forklares med lunken på det vandrette rør, men tror nærmere det er slam i køkkenbrønden... Sætter stadig en flad ti'er på brønden!

Peter
Mange tak for jeres indspark!
Jeg vil gå ud og sørge for at rense køkkenbrønden, derefter må jeg igang med højtryksspuler hvis det ikke virker.

Jeg melder tilbage når jeg ved mere.
Køkkenbrønden er renset, og der var meget slam - rigtig meget slam! Og Peter du er intet mindre end genial - jeg oplever ingen klukken fra køkkenvasken længere.

Mange tak for alle jeres indspark, og en ekstra stor tak til dig Peter.
Top! Du kan overveje at få fjernet køkkenbrønden, det er et levn fra tiden hvor man helst ikke ville have skidt ud i kloaken. Det er dog et job for en kloakmester men gravearbejdet kan godt være lav-det-selv arbejde. Og tak for tilbagemeldingen det er altid godt at få løsningen med til slut i tråden så andre kan få glæde af det! God jul og kluk-frit nytår

/Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis