Fugleklodser

Hej,

Har opdaget at der mangler fugleklodser på en stor del af taget hvor der ligger bølge eternitplader.

Er det "bare" at suse i det nærmeste byggemarked og få dem købt ind og skubbet i indvendigt fra eller er der noget jeg skal være obs på?  Nogen omtales som asfalt indprægneret?Jeg kan se at der findes forskellige der mærkes hhv B6 og B7 - er der formen på tagpladen?

PFT

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de skal passe til tagpladerne..
Som jeg husker det står benævnelsen B5, B6, B7 for målet fra midt af bølgetop, til midt af næste bølgetop, målt i tommer.
Men ellers tag en stump af de gamle fugleklodser med, så du er sikker på at få det rigtige..
Hej Steelman
Nu antager jeg det er i rygningen(toppen af taget) de mangler, ikke?
Normalt skal tjæreklodserne monteres udefra, for at ligge på den udvendige side af skruerne i rygningen. Det anbefales at anvende fuge eller dobbeltklæbende tape mellem tagpladerne og klodserne hvis det er en stejl taghældning. Det er også vigtig at pladerne "klemmer" korrekt på båndet.

Venlig hilsen
Jakob
www.bakmann-aps.dk
Skrevet af Bakmann på 09-11-2015 14:50
Hej Steelman
Nu antager jeg det er i rygningen(toppen af taget) de mangler, ikke?
Normalt skal tjæreklodserne monteres udefra, for at ligge på den udvendige side af skruerne i rygningen. Det anbefales at anvende fuge eller dobbeltklæbende tape mellem tagpladerne og klodserne hvis det er en stejl taghældning. Det er også vigtig at pladerne "klemmer" korrekt på båndet.

Hej,

Prævis - det er mellem rygningspladerne og tagpladerne at de mangler. 

Så det du mener er, at de rygningsplader skal af og så montere fugleklodserne inden de sættes på igen?

 

 

Ja, lige præsis. løsne pladerne og stram til så de bliver holdt fast.

Venlig hilsen
Jakob
www.bakmann-aps.dk
...og næste år har skaderne været der og stjæle dem igen - jo ikke kun for sjov de hedder fugleklodser!

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis