hvilken ny opvaskemaskine skal jeg købe?

Den gamle Bosch top model holdt 18 år med lid god pleje (vask med citron syre et par gange om året). De laver ikke sådan nogle mere, men har i nogle gode og dårlige erfaringer med moderne opvaskemaskiner

 

 


Schuller77
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, hvis du er glad for den gamle, så er valget jo nærliggende. En Bosch eller Siemens (ens kvalitet - kun design til forskel).

Skal det være ekstra kram, så hedder den Miele, men koster så "kassen".

Har selv Siemens og ville købe Siemens/Bosch igen.
Hej.

Jeg har nu en Whirlpool og er ikke tilfreds.. den vasker ikke rent hvis der er for meget service i maskinen....
Tidligere havde jeg vist en Baukneckt, den vaskede super, men overlevede kun 8 -9 år og det med hjælp fra mig... og de sidste par år kunne den kun køre på et program!

Så er faktisk ikke i stand til at råde dig..... Jeg mener at man jo kan opleve skidt fra både mærkevarer i den "højere" ende og de mere neutrale navne..

På vaskemaskine siden havde jeg engang en Miele, den blev 24 år gammel.. jo det er længe, men det kostede tre pumper, to pumpe hjul, to motorer og en magnet ventil... det var kun OK fordi jg selv skiftede delene.. med montør timer var den for længst skrottet... nu har jeg en Bosch, en billig udgave (1400 omr 8 kg kapacitet og under 3000,-) og den kører fantastisk og her nu kørt 6-8 år :-)
Faktisk er de 1400 omr nok da tromlen har en meget stor diameter.. og hermed fås samme (eller større) periferihastighed end på 1600 omdr og en 6 kg tromle.... Diameteren er så meget større.....

MVH Njord
Jeg fik efter min husbrand erstattet min ældre Miele, som kørte fejlfrit.
Den nye er en AEG , sikke noget lort, aldrig virket ordentligt, uendelige fejlmeldinger ´20 men nu er garantien udløbet og den ryger ud, og en Miele kommer ind.
Kølskab og vaskemaskine begge Miele kom ikke noget til ved branden.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs, jeg har en Miele, den med bestikskuffen for oven, som nu har virket en halv snes år. Da du har haft en Miele før, så må mit råd være, at sådan en skal du have igen. Hvis min går i stykker så bliver det sådan en igen, selv om den måske er lidt dyrere.

fase
Annonce
Der bliver ikke, heller ikke undtagelsesvis købt andet end Miele i dette hjem.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
gå efter en tysker med zeolite tørring, det virker. jeg har en bosch uden og den tørre ikke godt. min nye siemens gør det rigtigt godt, og den har zeolite.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis