Boot sekvens på Medion Akoya P6638

Min harddisk er gået helt ned, og jeg skal have installeret en ny Windows 10 OEM på en ny harddisk.

I BIOS er der ingen mulighed for at vælge boot-sekvens, så jeg kan boote på DVD drevet.

Jeg mener, der er en tastkombination under opstart, som sender videre til en boot-menu, men indtil videre er det ikke lykkedes. Medion support svarer ikke på henvendelser.

Er der nogen her, der kender fidusen til en Medion Akoya P6638, Model No. MD99170?

Eller andre gode ideer til at få Windows ind på den uformatterede harddisk?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg husker er bootsekvensen F12, men har du ikke den dvd, der fulgte med computeren. Medion plejer at levere en Boot dvd med deres computere, så når du sætter en ny harddisk i, vil computeren selv søge efter en bootbar enhed. Det er ikke harddisken der OEM, men styresystemet der er OEM.

fase
Det er som regel F12, men F10, F9, F2 og Del. har nogle gange den effekt på OEM computere.

win 8/8.1/10 har nogle gange lagt indstillinger ind i opstarts sekvensen, som man skal bruge windows til at fikse, eller have gang i en LIVE linux DVD/USB stick.

 

Tak, men jeg har prøvet alle F-taster og DEL uden held, og computeren booter ikke på DVD drevet med W10 på. Kan godt prøve at finde den gamle DVD, men kan ikke lige se, hvorfor det skulle ændre på noget.
har du prøvet med ESC ?
Ellers kik når den starter op, ofte står de hvilken tast du skal bruge, for at komme ind i bios.

Men ofte vil den boote på fra cd/dvd hvis der er en boot disk i (eller en windows installations disk)

S. Fabrian, du havde ret - det spiller!

Tak for hjælpen til alle

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis