LED Lysregulering

Hej, jeg er ny her på forummet.
Jeg hedder Torlak og søger jeres hjælp :-)

Jeg skal have lavet en LED Lampe med en 5 meter LED strip, hvor man kan regulere lysstyrken.

Jeg har købt en 5 meter lang LED strip samt en strømforsyning. Mangler kun at købe lysreguleringen, som skal være så lille som mulig, da den skal monteres inden i lampen.
Jeg borer et hul i lampen, så den justerbare reguleringsknop sidder udvendigt på lampen.

 

Specifikationer til min Lav det selv lampe:
5 meter LED - 72 watt

12V 10A Strømforsyning (Input - ac 110-220 volt / Output - dc 12 volt)

Lysregulering ???

 

Jeg har i et tidligere projekt lavet en lampe der brugte en PWM dimmer (lille gråhvid kasse), men efter at have set nogle videoer med folk der foretrækker Volt Regulering frem for PWM regulering, er jeg interesseret i at blive klogere på de 2 forskellige former for regulering.

Jeg håber at nogle vil komme med nogle forslag til netop mit setup, med de ovenstående specifikationer, da jeg ikke er blevet klogere på det efter alle de videoer og søgninger.

 

Håber I kan hjælpe mig.

Vh. Torlak

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her er et billede af opsætningen.

 

Her er flere muligheder, alt efter om det er RGB eller hvid:
http://www.dioder-online.dk/led-band/tilbehor-led-band/lysdaempere-controller.html

Den her bruger jeg selv: http://www.dioder-online.dk/fjernbetjent-lysdaemper-12-24v.html til mine hvide LED-bånd.


 

Tak for forslagene, jeg søger dog en løsning med fastmonteret drejeknop.

Det må gerne være noget jeg selv skal lodde sammen fra bunden.
Jeg opper lige tråden.

Nogle der har nogle forslag? Findes der nogle Kit man selv kan lodde sammen, eller bare en færdig løsning?

Den behøver ikke at være lille, der er ret meget plads til regulering i selve lampen.
Kontakt evt. www.matronics.dk
De vil temmelig sikkert kunne hjælpe dig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis