Motorsav har fået alm benzin

Hej. Er ny her. Jeg står med en motorsav der har kørt en lille dags tid, hvor den så ikke vil mere. Derefter finder jeg ud af den har kørt på alm benzin. Kan nu ikke få gang i den, og nu er det med korrekt benzin. Er den til at smide ud eller nogen der har prøvet det eller har gode ideer?

Vh
Niels Møller
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er nok død. Af med cylinder og se hvordan stempel ser ud. Kompressionen er sikkert for lav.


 

Ja af med cylinderen hvis stemplet ikke sidder fast, ellers er den til brokkassen. Er den ikke alt for hærget indvendigt i cylinderen kan den tit reddes ved at fjerne det smeltede alu fra stemplet med smergellærred korn 1500 eller finere. Ligeså skal stemplet have en let afpudsning samt nye ringe. Så plejer de og ville køre igen, omend man mister en smule effekt på motoren.

I forrige uge "redde" jeg en gammel "tonstung" Jonsred fra ca. 1975 på den måde. Manden der havde den syntes den skulle bevares, da det var en hans afdøde far havde brugt i skoven i fordums tid. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis