klukkende kloak

Hej herinde.Jeg ville blive meget glad,hvis der var een herinde som kunne løse mit problem? På et tidspunkt begynder afløbet fra køkkenvasken "at klukke"! Jeg skilte al lle afløbene,bøjninger og vandlås ad.De blev renset og vasket,samlet igen! Kluk Kluk,lyden var den samme! Lige efter vi har hældt vand ud i vasken,klukker den særlig meget.Så aftager det,men der kommer et enkelt kluk,af og til,i timevis! Der er som sagt vandlås under vasken,men den kan ikke forhindre denne lyd! Fra køkkenet og ud i rørsystemet løber det med jævnt fald og uden flere vandlåse.Mon der er noget træk i rørene som kan suge så meget at det trækker luft igennem køkkenvandlåsen? Og at det er der den klukkende lyd opstår?


prip

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sandsynligvis har du en form for forstoppelse længere ude i rørene, - det kan godt trække, men ikke godt nok, - du har så et antal liter luft spærret inde mellem vandlås og "forstoppelsen".

Når du lukker vand ud af vasken, så komprimeres luften i første omgang, og efterfølgende presses det så tilbage gennem vandlåsen med kluklyde.

Sidste sted jeg løste et tilsvarende problem, var det blot et spørgsmål om at rense fra køkkenvask og ud til samlebrønd, - det er skræmmende så store mængder fedt og snask, der kan sætte sig undervejs i røret.

Jo længere væk fra vasken, jo mindre effekt har det varme vand, og fedtet fra opvask m.m. vil sætte sig på rørets sider.

djaydjay,dit svar lyder rigtig fornuftigt,fordi der var et stykke på rørene som jeg ikke umidelbart kunne få spulet.For at gøre det må jeg om igen og skille det hele ad og spule inde fra køkkenet og ud! Det må kunne lykkes.Tak for rådet.

prip

djaydjay.I dag fik jeg taget mig sammen til at "få taget død" på det klukkeri fra køkkenvasken.Jeg indkøbte: 1 stk grenrør 50 mm,1stk prop til samme,1 stk skydemuffe 50 mm. Så gik jeg i kælderen,hvor afløbet fra køkkenvasken hænger under loftet. Skar røret over,efter at have afmærket hvor meget skydemuffen+grenrøret fyldte i længden. Har jeg ikke set møg og fedtslam oppe i køkkenets vandlås,så skal jeg love for det kom her! Et ugudeligt svineri,netop fordi vandet stod i røret grundet fedt og slamprop.Skilte det hele ad og rensede det. Monterede grenrør+skydemuffe og spulede så ned igennem grenrøret. Og vupti!!Miraklet indtraf da jeg forsøgsvis fyldte vasken med vand og tog proppen. Ingen"nok nok" lyd! 1000 tak for hjællpen.

prip

 Tak for tilbagemeldning, dejligt det lykkedes, - men jo, der er virkelig noget sort snask i sådanne rør. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis