Lave hurtig og nem tagrende?

Jeg vil gerne have sat tagrender på den konstruktion som fremgår af billederne.

Taghældningen er ca. 45 grader. Konstruktionen må gerne være noget midlertidig af forskellige grunde. 

Så det jeg efterlyser er ideer til at fastgøre dem. Jeg vil gerne undgå rendejern hvor tagsten skal tages af.

 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du køber bare et almindeligt langt rendejern, og når du alligevel har det i skruestikken for at give det den rigtige vinkel, så drejer du lige stangen 90 grader med en kraftg svensknøgle eller rørtang. Rendejernet kan derefter monteres på siden af spærret.

Eller også bukker du kun jernet i vinkel, men lader være at dreje jernet, og monterer det direkte på undertaget, der ser ud til at kunne bære.

 

Skrevet af Lars ON på 06-11-2015 17:39

Du køber bare et almindeligt langt rendejern, og når du alligevel har det i skruestikken for at give det den rigtige vinkel, så drejer du lige stangen 90 grader med en kraftg svensknøgle eller rørtang. Rendejernet kan derefter monteres på siden af spærret.

Eller også bukker du kun jernet i vinkel, men lader være at dreje jernet, og monterer det direkte på undertaget, der ser ud til at kunne bære.

Gode ideer tak.

Særlig den første tiltaler mig, da alle jernene så kan bukkes helt ens.

Fald kan fås ved at placere jernene i faldende højde hen langs huset.

 

 

Var det ikke nemmere at bruge konsol rendejern, de findes også i justerbar udgave....
Det ville, som je_ns skriver, være nemmere at bruge konsoljern.

fase
Måske kunne konsoljernene skrues i enderne af spærene.

evt løsning med rendejern. buk rendejern som man plejer og skrue dem op i udhæng.

evt løsning med konsol. skrue en lægte op mellem spær så har du plads til at skrue den konsoljern op med som du vælge at bruge.

 

Eller du kan skrue det lange rendejern fast på et stykke lægte, som du derefter skruer fast på siden af spærrene.
Det er ikke verdens pæneste løsning, men den er enkel og hurtig. Begynd med at montere jernet hvor renden skal være højest, derefter lavest, og så spænden du bare en snor ud mellem bunden af buen på de to jern, og så har du en rettesnor at montere de resterende jern efter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis