Pladearbejde Svejseapp

Hej

Overvejer at renovere en bil selv. Ligeså meget som hobby. Har kig på en Volvo V70 som trænger til en meeeget kærlig hånd. (og så selvfølgelig min kørende 850)

Dur disse svejseapp. til noget. Jeg forestiller mig kun at skulle svejse pladearbejde på bil ikke andet og kun på hobby niveau.
Jeg har ikke svejst før men værkstedet er mit terapiområde.

http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/S...000022912/

Er nummer 2 bedre og i så fald hvorfår?

http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/S...000022913/

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg har ikke prøvet svejserne fra biltema, men har prøvet andet af deres elværktøj (og det var ikke nogen fornøjelse).
og har også selv haft et billigt svejseværk, indtil jeg i foråret fik nok og skiftede det ud med et migatronic.

Jeg er ret overbevist om at du ikke vil fortryde at ofre det mere, evt på et brugt svejseværk. for så at få noget bedre :-)


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jeg har efterhånden svejst en del gamle biler, både hjemme og på jobbet ........ hjemme har jeg forsøgt at svejse med en model som du har fundet ved biltema ooog joooo den kan da svejse, meeeen ikke så godt som den burde især når man skal svejse i lidt skæve stillinger, så er det noget hø - mit bedste råd er at find en god brugt ESAB eller som Neubert skriver migatronic co2 svejser, det duer, det behøver ikke være en af de store der findes små co2 svejsere til 220 volt og til en billig penge, så bliver du ikke skuffet.

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

"Har kig på en Volvo V70 som trænger til en meeeget kærlig hånd. "

Nu blev jeg nysgerrig, for det må være en helt speciel V70. Gode V70 findes på markedet som sand på stranden til billige priser, så en V70 som trænger til en rigtig kærlig hånd ville efter min mening være et fejlkøb. Men måske tager jeg fejl, jeg lader mig gerne belæres.

Bortset fra det: ESAB eller Migatronic er svejserne man skal gå efter.

MvH,

Bent.

Jo de findes skam.
Har lige haft kig på en hvid fra 1998.

Den kan blive en rigtig fin bil igen men sælger tror den er lavet af guld.

Bagskærm helt væk.
Udstødning tæret væk
Kobling Defekt
Bremser selvfølgelig
Diverse småskader på lak og kofangere
Diverse småskader I kabinen
Utæt kølesystem
Ingen Alufælge
Og mon ikke også der var lidt jeg ikke så.
.....

Så selvom det kan blive en fin bil (faktisk rigtig fin hvid 2,5er) så var 10 kg/kr ikke lige mit udgangspunkt. :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis