Y stykke med hane?

Jeg skal ha' monteret en opvaskemaskine. Men skal først have et y-stykke/t-stykke.

Hvad vil være bedst at montere y- eller t- stykke og skal der være hane på. Hvad skal jeg gå efter? (evt. link / billeder)

Håber i vil hjælpe.

Mvh. Steffen

Gør det selv.. "Det plejed' far at gør' !"
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det bliver svært og finde et "Y" forgrenerstykke og tilmed vil det koste en god slum penge. Nej, brug et almindelig billigt "T" stykke i stedet indsat mellem 45 graders bøjningen og ballofixen.

Personligt ville jeg ofre en ballofix mere på afgangen til opvaskemaskinen, men det vil ikke være strengt nødvendigt da der jo sidder en i forvejen der så lukker for både amaturet og opvaskeren.

Stumperne ligner alm 1/2", som du kan finde ved tømmerhandleren eller andre steder man handler med so slige ting.

Husk det skal være galvaniseret fittings du køber og brug pakgarn/salve til at pakke med. Der hvide pakketape skal du ikke regne med vedbliver og være tæt.

Pøj pøj med opgaven. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tusinde tak for svaret Leif, det var lige din viden jeg skulle bruge. Så vil jeg give mig i kast med det i morgen :-)
Tak for hjælpen, og rigtig god weekend.
Mvh Steffen

1 1/2" tee - 1 1/2 sammenskåret nippelrør - 1 1/2 nippelrør i passende længde - 1 1/2 vinkel muffe/nippel i galvaniseret. 1 1/2x3/4 messing overgang.
Tak for svaret.
Go' weekend

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis