Ændring af strømstik på vaskemaskine

  

Hejsa, jeg er ved at flytte vaskemaskine og tørretumbler fra badeværelse på 1. sal til kælder. I kælderen har elektrikkeren etableret 2 nye fine stik:
Den nye tørretumbler kommer med et stik der passer til ovenstående, men vores gamle vaskemaskine har nedenfor viste stik. Der står i manualen til maskinen, at den er 230v

 

Kan jeg bare klippe stikket her af og så montere en stikprop med jord til formålet i stedet for - og må jeg overhovedet det selv eller skal jeg have en aut. el. forbi?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din vaskemaskine er til 230 V, kan du montere et 230V stik med jord og så fungerer vaskemaskinen som forventet. Det er vigtigt, at du monterer jordforbindelsen rigtigt, for at undgå at du får spænding på stel.

fase
Skrevet af S. Fabrin på 05-11-2015 18:27
Hvis din vaskemaskine er til 230 V, kan du montere et 230V stik med jord og så fungerer vaskemaskinen som forventet. Det er vigtigt, at du monterer jordforbindelsen rigtigt, for at undgå at du får spænding på stel.

 

Tak for hurtig respons. Du skriver - "det er vigtigt, at jeg monterer jordforbindelsen rigtigt" - i manualen er der ikke angivet noget om farverne på ledningen som udgør jord osv. - hvordan ved jeg så, hvad der er hvad?

 

Jord - gul/grøn benet i midten.
Nul - blå, angivet med et N
Fase - brun, angivet med et L
Skilte lige stikket ad... og det skulle jeg bare have gjort fra start - for inden i var der nøjagtigt det beskrevne ovenfor.

Tak for hjælpen - nu skal jeg bare have købt en anden stikprop og så er alt klar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis