Søger råd vedr. gulvvarme på 90kvm

Hej alle.

 

jeg er lige blevet husejer, og vil gerne fjerne det eksisterende parketgulv i det meste af huset, lægge vandbåren gulvvarme ned, og lægge plankegulv ovenpå. Ca. 90kvm. 4 rum (3 værelser og 1 stor stue+køkken og gang)

Mit spørgsmål er:

Virke det fornuftigt at bruge disse materialer til projektet? Og har jeg evt. overset noget? (jeg vil gerne holde udgifterne så lave som muligt, gerne ende på 20-25.000 ialt:

Jackopor gulvvarmeplade 30mm ø16 m2 (lavpris træ) 94,95kr (94,95x90kvm) = 8545kr

FLEXTEAM Varmefordelingsplader m. 20 mm spor - 1150 x 280 mm 22,60kr stykket (skal bruge 387stk) – 22,60x387 = 6746kr

360m 16mm alupex rør – 360meter – 360x6,24 kr pr meter (bauhaus) = 2246kr

MIDISHUNT TIGRIS 3 kredse 46 6221 553 ALPHA2L 15-40 WAVIN til gulvvarme (xl-byg) 3000kr

isolering 2000kr

trykfordelende og trinlyddæmpende gulvunderlag og dampspærrer ca. 1500kr.

Ialt giver det: 24037kr.

 

Så prisen falder inde for min økonomiske grænse. Giver det mening, de materialer jeg har valgt...osv?

På forhånd, mange tak for jeres hjælp. Venter spændt på svar.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud fra din tekst, vil du bruge fordelingsplader til 20mm slanger i plader til 16mm slanger, samt at systemet skal bruge 16mm slanger. Det kommer ikke til at passe sammen. Du vil nok også få en bedre varmefordeling ved at bruge 20mm slanger.
2000,- isolering, lyder ikke som ret meget, det kan blive dyrt i længten. Men vi ved jo ikke ret meget om opbygningen af det gamle gulv, så der ligger måske noget i forvejen.
Du skal have 4 kredse til 4 rum, ellers får du 2 rum der skal dele varme, og kun regulering i det ene, hvilket kan give problemer med at have komfordt temperatur i det andet rum.
Så hvis du retter det til så det hele er til samme slange størrelse så skal det nok virke.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Mange tak for dit svar. Dog, skulle det passe med varmefordelingspladen. Hvis jeg går ind på linket til produktet står der følgende:

Varmefordelingspladen er tilpasset 16 mm gulvvarmeslanger og spånplader med spor

http://gulvvarmeshoppen.com/shop/flexteam-varmefordelingsplader-1633p.html

Det er sikkert en fejl, i deres beskrivelse. Men igen, mange tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis