tagmaling

Hej LDS.

Jeg har i år fået malet mit tag (ståltag ca 280 m2) tilbudet på maling er givet mundtligt og der har aldrig været noget på skrift omkring det. Tagmaleren har generelt været lidt sløv og har ikke helt kunnet overholde de aftaler vi har haft omkring, hvornår han mente han ville komme forbi. Han har dog malet taget, men der er ufattelig mange helligdage (især i samlinger) så vi har aftalt at han skal komme forbi og male det én gang mere, hvilket ikke har givet anledning til problemer. Jeg har flere gange været i telefonisk kontakt med ham siden vi blev enige om at han skulle komme og udbedre skaderne (Jeg har naturligvis IKKE betalt, hvilket var helt ok med ham) Nu når han ikke at male det i år, grundet vejret. Hvordan tænker i at jeg skal forholde mig til ham? Jeg er temmelig frustret over at ahn ikke når det i år! Ikke mindst fordi det oprindeligt løs sig "vi kommer og vasker ned den ene dag og maler dagen efter så vidt muligt"

Nu er opgaven så bare ikke løst, hvilket betydet at jeg ikke kan betale regningen, hvilket så igen betyder, at jeg ikke får brugt mit håndværker fradrag! Håber på lidt fornuftig input!:-D

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har noget fornuftigt at sige? ☺
Skrevet af mortenbruun på 04-11-2015 21:45
Ingen der har noget fornuftigt at sige? ☺

Nej ikke så forfærdenteligt meget andet, end du må sætte et andet arbejde i gang hvis du skal få brugt dit håndværkerfradrag i år.

I egen interesse bør du fotograferer alle de helligdagene tagmaleren har lavet. På den måde kan du dokumenterer hvor ringe arbejdet er udført hvis der efterfølgende bliver nogle problemer.

Når tagmaleren så kommer til næste år, syntes jeg du skal forlange at han samtidig renser taget gratis i samme omgang, da der igen vil være et tyndt algelag og finde og sikkert rigtig mange fugle efterladenskaber. 

Behøver vel ikke skrive noget om skriftlige aftaler efterfølgende ved større arbejdsgaver.

Pøj pøj. 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for input Nitter! Jeg tænker at jeg vil hive fat i forbrugerstyrelsen i næste uge og høre dem ad, hvad de tænker! Han har lovet flere gange at han vil komme forbi og male det færdigt, men endnu har jeg ikke set ham og har egentlig ikke lyst til at få taget malet færdigt af ham! Tænker derfor at få taget malet færdigt af en anden maler næste år! Har ikke umiddelbart til hensigt at betale regningen for det ringe udførte arbejde.... materialerne er der jo naturligvis ikke noget galt med og dem agter jeg selvfølgelig at betale! ☺
Jeg ville hurtigst mulig betale den del som du mener at du skulle betale. Det må være materialer og en del af arbejdsløn. Så kan han ikke umiddelbart rykke for penge igennem advokat, da der er tvist om betaling. Betaler du ingenting kan fejlen ligeså vel ligge hos dig ( set med tagmaler eller hans advokats øjne) Og du kan risikere rykkergebyrer og renter.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for input ev-elmand. Jeg tænker ikke der kommer noget betalingskrav, da han allerede har indvilliget i at jeg ikke agter at betale før opgaven er løst..... Hvilket han så højt og helligt lovede at han ville gøre ugen efter jeg talte med ham! Det er iøvrigt ved at være 2 1/2 md siden! Tænker også at der må være en grænse for, hvad der er rimeligt.... Vi snakker en udbedring tid på ca 5 timer.... Pt har han haft 4 mdr til det og nu går der min 4-5 mdr før det bliver fikset! Det er under al kritik.... I min optik.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg ville sørge for at begynde kommunikation på skrift. Herunder starte med et oprids af, hvad I tidligere har aftalt, således du kan få en bekræftelse fra hans side af, at det er det som I har aftalt.

Ellers bliver det ord mod ord.

Tag billeder, skab alle former for dokumentation.

Tak for svar Brannigan. Ovenstående er iværksat! Ligeledes er fjolset informeret både pr tlf og pr skrift at betalingen ikke falder før arbejdet er udført. Og det tabte fradrag for i år er han ligeledes informeret om at det bliver fratrukket hans løn.... Hvilket han naturligvis har udtrykte skuffelse over, men efter lidt "stikken" til ham, har han medgivet at der ikke er nogen gyldig undskyldning for at han ikke har færdiggjort arbejdet i år.
Morten... super - har du fået hans respons på skrift? - inkl. erkendelser?
Nej ikke endnu. Han fik først mailen med vores klage punkter og kritik igår, samt vores løsningsforslag. Så vi afventer hans udspil og vælger han ikke er af vores valgte løsninger ryger den til byggeankenævnet. Vi har iøvrigt allerede været i kontakt med både førnævnte og forbrugerklagenævnet😊

Nysgerrighed   

Hvordan endte din sag ?


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også