G'aften til jer alle.
Vi har været uheldige og haft en ikke alt for dygtig håndværker indendørs.
En for historie:
Lille bryggers, opretning af gulv, lægning af klinker og vandskuring af væggene.
Håndværkeren blev valgt ud fra tavlen i vores lokale brugs, prisen var retfærdig og han virkede som en fin fyr.
Fra start til slut, tog det ham 4 dage (start Tirsdag, slut Fredag) Sammenlagt brugte han under 10-12 timer i huset.
Efter han var færdig kunne vi konstatere at klinkerne lå med forskellige højder, forskellige afstande i mellem klinkerne. Sokkelstene fløj op og ned, rummet var på ingen måde plant, der var rettet en smule op men slet ikke i nærheden af et acceptabelt gulv. Vandskuringen sluttede mellem 5-10 centimeter fra loftet, og 10-15 cm fra dørkarmene, ujævn pudsning af vandskuringen (flere steder lignede det han havde været på spil med en kalk kost). Så er der en masse små ting som sjusket udlægning af gummi fugen, et vindue vi skal male da det er klasket til i vandskurings masse, en bagtrappe der skal (hvis overhovedet muligt) renses i bund mange gange før vi slipper af med alt det han har spildt på den.
Alt i alt, stod vi tilbage med følelsen af et meget sjusket stykke arbejde, vi valgte derfor at klage til ham. 2 Gange prøvede vi at kontakte ham i løbet af en følgende uge, og det lykkes os så endelig at få hold i ham om fredagen på betalings datoens forfald, Han kunne selvfølgelig ikke nikke genkende til noget af det vi klagede over, men indvidende i at slå 2000 af prisen. Hvilket vi accepterede mod blot at få afsluttet sagen.
Pengene blev overført og han sendte derefter en ny faktura, denne gang uden specifering af hvad der var arbejds timer og hvad der var materialer. Kontaktede ham på ny, og bad ham sende en korrekt specificeret regning på det udførte arbejde.
På den næste regning han sendte udgjorde materialer pludselig 4000 kr, frem for de 1000 kr som de lød på, på den oprindelige faktura. Da jeg bad om en forklaring på dette var der pludselig fejl i regningen fra tømmerhandlen så der havde været en fejl på den oprindelige faktura, og denne faktura nu var korrigeret.
Det er selvfølgelig lutter løgn(3-4 sække flydespartel, et par tuber silicone, en pose blå alfix fliselim og en pose metalgrå fuge.. vandskurings pudset betalte vi selv), det er udelukket for at ramme os, da vi således mister 3000 kr på fradraget.
Min toldmodighed er nu opbrugt, og jeg kaster hele min historie op på trust/anmeld en håndværker, så snart jeg har tid. Men frem dertil, er der noget som helst jeg kan stille op med fjolset?. Skatte fradraget nager mig lidt, vi svømmer i forvejen ikke i penge og de knap 1000 kr hans stunt koster os, gør en smule ondt. Omvendt er totalt beløbet blot 5000 kr, så er heller ikke intereeseret i at skulle ud og have fat i advokat osv.
Er der noget at gøre?