Tråden er låst

Søger gammelt 486 bundkort

Hej alle.

Jeg søger et bundkort med en 486sx til 486dx2 processor eller et bundkort der kan køre med en 5x86 cpu, til et lille projekt jeg har kørende. Jeg har alle delene (ram, controller og alt), undtagen et bundkort.
Måske der er nogen i Aalborg som har sådan noget gammelt liggende, fra omkring 94/95. Eneste "krav" er at det har sådan et almindeligt "2032" batteri som bios batteri og ikke et af dem der ligner en lille tønde/dåse, samt pci porte.

Jeg har nu søgt og ledt på: Den blå avis, gul og gratis, hardware test, hardware online og mange andre steder i over to år, for at komme videre med dette "strandede" projekt. Så jeg prøver dette forum i håb om at her er nogen der kan hjælpe mig.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
kig her:http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/199141 er det noget du kan bruge? scroll ned til du kommer til mit indlæg.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej Kovas.
Desværre ikke, da det skal være 486-klasse maskine og ikke Pentium. Jeg har som sagt næsten alt hvad der skal bruges. Controller, lydkort, ram, grafikkort og processor.
Men den er ellers perfekt til folk der har brug for noget Pentium, da jeg ud fra tallene, går ud fra at det er en Pentium på enten 150mhz eller 75mhz.
 

Ebay.com

René
Har jeg checket. Det jeg kan finde er fra bulgarien, ukraine og så videre.
De siger alle at det ikke fungerer, og vil have et sted mellem 200 og 300 kroner uden forsendelse, for noget der ikke vil starte op. Så jeg har opgivet ebay, da jeg ikke lige har lyst til at smide 250 kroner ud af vinduet.
I sig selv er det jo vandvittige priser. Noget så gammelt kan da umuligt være så meget værd.
Jeg ved ikke hvad du skal bruge det til, men har du overvejet Raspberry Pi i stedet for?

En af mine kammerater har brugt det til noget HiFi. Man skal "installere" Linux på et SD kort, og så virker det som en PC. Man kan tilslutte skærm, keyboard og gå på nettet med det. Og så er det på størrelse med en pakke cigaretter :-)

Jeg har lige smidt et par gamle PCer ud, men har muligvis et gammelt bundkort liggende et eller andet sted nede i kælderen. Den ene har jeg selv købt omkring år 2000 for 9500kr med 400Mhz processor. Jeg kan huske sælgeren sige : den sparker virkelig røv :-)
Annonce
1999/2000? Det er ikke en 486, da den er fra 1991 eller 1992.

Men nej. Ikke raspberry pi. Da DosBox er noget jeg holder mig rigtig langt væk fra, da den desværre leverer et meget gyseligt resultat, set i forhold til den ægte vare.

Jeg skal bruge det til at bygge en samling af maskiner op, hvor jeg har alle typer af platforme fra 1984 til og med 1999. Det er for at bevare de gamle maskiner jeg gør det.

Dog havde jeg faktisk glemt alt om denne tråd, da jeg har brugt min tid på at opstøve en sådan fætter. Så den er i hus. Jeg måtte have den sendt helt nede fra Rumænien. Jeg har også fået nallerne i en 286 i mellemtiden, så nu mangler jeg egentlig kun en 386. Så har jeg fra og med 286 og til og med Pentium3.
Deriblandt også noget K6-II 500mhz og K6-III-400mhz. Det handler sådan set mest om selve den rigtige hardware og ikke softwaren. Sådan en gammel maskine er jo smuk med alle de store chips, ic'er, modstande og så videre. Rent museum.
Jeg tror jeg stadig har et bundkort med både 286 samt 287 co-processor.

I bunkerne.
Men det er i fare for at ryge på skrotten.
Jeps... 286 har jeg også. Det skulle da kun være, hvis nogen skulle have et gammelt ekstra 486 board. Jeg har både en dx2-80 processor og en 5x86-133 processor som ikke helt laver det store p.t. Den jeg har fået bygget, er med en dx2-66.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis