Råd til værksted

Hej, jeg har brug for lidt råd til at lave et godt værksted

Vi har en muret garage på ca 32m2, som er en stor to delt port i enden. Den vil jeg gerne have lavet til et godt værksted, som man også kan bruge om vinteren

Planen er at isolere porten, også til sommer sætte en dør i siden, da porten er ret tung, og kun bliver tungere af at blive isoleret.
Til det har jeg brug for lidt råd

Hvad er bedst til at isolere sådan en metalport med?
Har selv overvejet, nogle plader styrolit og afslutte med en OSB plade..

Så vil jeg også gerne have noget varme på derude, men hvad et bedst og billigst ?
Har overvejet en form for gas ovn, men ved ikke om der er noget andet som er bedre?
 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en port også, godt nok at træ, men jeg brugte lægter,rockwool og tynde masonitplader.
Problemet er sådan set ikke selve porten, mere det omkring den. Karme og beslag er meget svære at isolere når de samtidigt skal virke...

MHT opvarmning, kunne du måske overveje solfanger, enten på taget eller hvis du har en sydvendt væg. Ellers er der jo varmepumper...

Inden jeg flyttede ind havde en af genboerne en fin gammel amerikanerbil til at "overvintre" i vores garage. Han stillede en el ovn ind der kørte på termostat, så der var ca 5-8 grader. Nu var det en streng vinter, men det kostede ham næste 1000,- i strøm for 5 måneder  

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har en isoleret metalport, som virker udmærket uden beklædning med andet end metalplade uden på isoleringsmaterialet. Jeg ville ikke bruge OSB plade, men en metalplade som afslutning, hvis der skal være en afslutning. Som isolering ville jeg bruge Styrolit, fordi det vejer meget lidt og har en god isoleringsevne.
Med hensyn til opvarmning så afhænger det af hvilken form for opvarmning, du har i forvejen. Måske er det billigst i længden at føre et par rør fra centralvarmen ud i garagen.


fase
Jeg regnede ikke med der skulle være varme på hele tiden?
Med mindre der er en grund til det, tænkte bare det skulle være når jeg lige havde et projekt så kunne jeg tænde for det.. Ellers synes jeg det bliver dyrt.

Så tænker jeg både varmepumpe og solfanger er for dyre.

PrinsHenrik - Har du nogle gode råd til at isolerer karmene mm?

Ha ha, meget er jeg blevet kaldt 

Nej det har jeg ikke... for mine karme er piv utætte, og desuden slutter den heller ikke ordentligt tæt ved jorden, så jeg har "naturlig" udskiftning af luften i min garage.
Jeg har gjort hvad jeg kunne med diverse tætningslister, men tæt som en bolig er det nu langt fra, men jeg har den heller ikke opvarmet... Jeg arbejder mig varm (eller skynder mig ind igen)


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis det er en vippeport, skal man være forsigtig med at hænge ekstra vægt på den. De fjedre der afbalancerer den kan så ikke holde den oppe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
PinkHenrik - ups, der læste jeg vist lige hurtigt nok

ev elmand - det er ikke en vippe port, det er bare 2 store "døre" så det burde ikke være et problem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis