Hvilken Overfræser er at fortrækker til hobby

Hej

Jeg er ganske nybegynder i sløjd/handyman faget, men kunne godt tænke mig en overfræser til lidt hobby projekter.

Jeg har fundet 3 forskellige overfræsere, men er i tvivl om der overhovedet kan mærkes forskel på dem til mit hobby forbrug, og billigeste bare er fin nok(199 - 550kr)

BoschFalke og Ford (i tilbuds avisen side 2)

 

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Bosch og en billig noname fast monteret i mit fræsebord.
Det er svært at råde dig til det ene eller det andet... du får hvad du betaler for.

Det du skal være opmærksom på, er at standard tykkelsen på skafterne på fræsere er 8mm, så det skal den kunne tage, og så kan du kikke på hvor mange watt den er (jo større watt, jo flere muskler).
Endeligt er det tilbehøret.. følger der tilslutning til støvsuger, fræseringe, land, og cirkelslag med, eller er det tilbehør du kan købe hen af vejen, eller kan det ikke fås til maskinen?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ville vælge en' Bosch om jeg skulle have en ny, men smag og behag er self.
forskellig fra person til person.

Bosch har mange forskellige udgaver og priser at vælge mellem.

Og ja som Pink Henrik påpeger er Watt en ret afgørende faktor "set" med mine øjne, tilbehør i et vist omfang også, kommer an på hvad og hvor meget du vil/skal bruge den.

Men som en flittig bruger (som ikke er med mere) her på LDS skrev en gang græd en' gang og køb kvalitet, og undgå mange ærgelser.

Jeg holder mig som hovedregel langt væk for de billigste, har erfaring for at de ikke holder særligt længe, og går i stykker på de mest ubelejlige tidspunkter.
 
Har en efter - hånden bedaget Power-Craft der er + 20 år dengang kostede en sådan ca. en tusse vist nok?

Fik min i fødselsdags gave da jeg blev 40 vist nok & kostede vist 3 x så meget som de billigste i dag. (den har nu klaret det ret godt) & har virkelig været "spændt for"

Men valg af værktøj er/kan på det nærmeste være en "religion" nogen holder sig til ganske bestemte mærker, andre har det selvf. helt anderledes.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis