Renovere trappe.

Hel alt-vidende panel. 

Jeg er ved at færdiggøre en totalombygning, og et af de sidste projekter er min trappe. 

Trappen er fra 1975, og egentlig havde jeg tænkt mig at nedslibe eksisterende trin og lakere dem, men da jeg fik hevet tæppet af trappen, så er trinene rent ud sagt ikke særligt pæne. 

Hentede derfor tilbud på en ny trappe, men det er saftsume dyrt. ca. 25-30k lyder alle tilbud på. 

jeg har derfor plan om at slibe vang og male dem hvide, også ligge noget på de eksisternde trin. En af mine venner har for nylig lavet det med parketgulv der er savet til, men det syntes jeg ser lidt billigt ud, samt han har alulister på alle trin, hvilket giver et indistruelt look jeg ikke bryder mig om. 

Er så faldet over flg. trin fra Bauhaus, kender i noget til dem, eller måske alternativer. Skal bruge 12 trin, så det løber jo stærk økonomisk. 

http://www.bauhaus.dk/trappetrin-eg-1000-x-370-mm.html?nosto=new-nosto-productpage-right-column

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender dem ikke, men de kræver jo du har en plan bund og så er der jo lige top trinnet.. her skal du vel fræse det ned i niveau....
Hvordan ser din trappe ud, sådan opbygningsmæssigt?
En kvartsving er jo mere krævende at renovere end en ligeløbs... Billeder siger meget.. også om standen....

Kan du afmontere trinnene og skifte dem ud med nye?
Kender til der er lavet trappetrin skåret ud af køkkenbordsplade... og monteret på vanger af træ eller stål.

Jeg fik selv lavet en trappe hos et Brande firma, for en del år siden.. Det kostede ca det halve af de store trappe firmaer... Tro de hedder OK trapper / OK trappen eller lignende.. Og min er en kvardtsving med kugle på toppen, vredet snegl osv med trin i eg malede vanger.... Ikke billigt... men absolut rimeligt...

Jeg har selv svjest et par andre ståltrapper op, men det har været ligeløb og med repos. det er jo rimelig enmt.. den ene blev lavet med hårdt træ trin (vistnok opskåret bordplade og den anden med trin lavet af høvlede limede reglar der så blev lakeret grundigt, men det er så også en værkstedstrappe...

MVH Njord


MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kommer an på hvor dygtig du er til at snedkerere vil jeg mene. Du kan lave det billigt ved at lave nye trin af bordplader (ask, eg, eller hvad du nu ønsker). De er billige fordi de er stavlimet, så du kan få tykke plader til billige penge.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også