Loftseng muligheder ?

Min datter har et meget lille værelse og vi vil meget gerne give hende flere muligheder med en loftseng.
Men pga. hun heller ikke har særligt højt til loftet (240), så er de fleste loftsenge ikke mulige.

Har set på en svensk hjemmeside hvordan de har sat det fast i loftet, men forstår ikke helt hvordan det holdes fast og stabilt, mit svenske er ikke for godt og google oversæt er ikke så imponerene 

Prøvet at forhøjre mig i Silvan men det var ikke til meget hjælp. En her inde der måske kan hjælpe?
Linket til hjemmesiden er her: http://www.compact-living.com/gordetsjalv/loftsangmodell-16

Anderledes tankegang
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkomme på LDS

Det du har linket til er kun beslag til at hænge det op med. Og prisen er 1795- + fragt 495 - Så enten har du selv en seng eller også må du købe en. (Jeg synes sgi det er dyrt for så lidt. )

Men det er nu ikke så svært  Men for at kunne vejlede dig rigtig må jeg vide hvilken slags loft du har, evt. hvilken slags hus, og hvad seng du havde tænkt dig at sætte op.

Er det en almindelig seng med træsider og lameller under en madras, skal du huske at der foruden ophængning også skal være en "sengehest" altså så man ikke ruller ud af sengen ved et uheld.

Jeg har selv fornylig lavet en loftsseng til en af børnebørnene. Havde nogle sengelameller liggende, og hun havde selv en god madras, så var det bare at gå igang. Nogle høvlede brædder, rundstokke og til sidst noget maling. Der var ikke plads til en stige på grund af et vindue, Så lavede jeg nogle trin og håndtag der blev skruet fast på væggen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vi har beton loft og vi bor i rækkehus. Nu er jeg desværre ikke særlig handyanlagt som nok gør det mere besværligt
Vi havde tænkt denne seng fra Ikea : http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90179786/
Som sådanne: http://www.compact-living.com/wpcontent/uploads/IMG_0340.jpg

Anderledes tankegang

Det ser ud til at det passer sammen. Den Svenske hjemmeside nævner jo netop Tromsø sengen. Der er boret 4 huller op i loftet, sat rawlplugs i og skruer. Det er sikkert 10 mm huller og rawlplugs, og så nogle 8 mm franske skruer. med en længde på 80 mm for eksempel. Men du skal lige se hvad der er med, og hvilken størrelse huller har i beslaget.
Det er ofte mulig at leje en borehammer i byggemarked. Det skal der til for at bore de huller. Så går det til gengæld "lige som en varm kniv i smør" tryk her for at se et eksempel på skruer. Prisen er for 50 stk. Men i bygge markeder er der oftest anbrud på kasser så man kan købe dem enkeltvis. Så bliver styk prisen naturligvis højere.

Og når i har hængt den op, tager en ellert 2 af jer fat i hjørnet af sengen og hænger der med hele sin vægt, for at teste den til mindst dobbelt vægt af det der kan komme op i den. Og husk at børnene også har venner på besøg. Så kan der komme 2 børn til at hygge sig deroppe. Men de sidder jo ikke begge i 1 hjørne.

Skrevet af ev elmand på 04-11-2015 22:40

Det ser ud til at det passer sammen. Den Svenske hjemmeside nævner jo netop Tromsø sengen. Der er boret 4 huller op i loftet, sat rawlplugs i og skruer. Det er sikkert 10 mm huller og rawlplugs, og så nogle 8 mm franske skruer. med en længde på 80 mm for eksempel. Men du skal lige se hvad der er med, og hvilken størrelse huller har i beslaget.
Det er ofte mulig at leje en borehammer i byggemarked. Det skal der til for at bore de huller. Så går det til gengæld "lige som en varm kniv i smør" tryk her for at se et eksempel på skruer. Prisen er for 50 stk. Men i bygge markeder er der oftest anbrud på kasser så man kan købe dem enkeltvis. Så bliver styk prisen naturligvis højere.

Og når i har hængt den op, tager en ellert 2 af jer fat i hjørnet af sengen og hænger der med hele sin vægt, for at teste den til mindst dobbelt vægt af det der kan komme op i den. Og husk at børnene også har venner på besøg. Så kan der komme 2 børn til at hygge sig deroppe. Men de sidder jo ikke begge i 1 hjørne.

Tusinde tak for alt din hjælp, ev elmand.
Jeg vil prøve at give mig i kast med projektet. God side! 

Anderledes tankegang
Har for et par måneder siden sat en højsang/loftseng op til min datter. Den var også for høj... Savede 30 cm af benene, så var alt godt.
Annonce
Den seng du har kig på, er MEGA vakkelvoren, den gynger og hopper og danser når man bare slår en prut, så vil klart fraråde den.

Har selv haft en Mörrum loftseng (er udgået), og den gyngede også en del, selvom det "kun" var min 6-årige søn på 20kg der kravlede op i den.

Du kunne alternativt overveje at bygge noget i stil med denne:
http://www.dagens.dk/bolig/han-stiller-sine-k%C3%B8kkenskabe-fra-ikea-i-sovev%C3%A6relset-vent-til-du-ser-f%C3%A6rdige-resultat
Det kræver heller ikke den store ingeniør grad at lave den, men laves den med en boksmadras frem for en fjedermadras, slipper du for at lave hele lamel-delen, og så kan du sætte "side brædderne" lidt længere nede, så boksen bliver en integreret del af køjen.
Så er det bare at vælge nogle skabe der er højere end de almindelige 90cm køkkenmoduler, men nogle 120-150cm høje skabe i stedet.

Har du ikke mod på dén version, så er en "klap-seng" i stil med den Dich Passer har i "støv på hjernen" en mulighed, eller få lavet en seng der hænger på væggen og kan foldes op, men som er "hængslet" på den lange led i stedet, ellers tilsvarende.

Det skal du nu ikke være nervøs for. Hvis den stod på de originale "stylter" så kunne det være et problem. Men når den hænger på de kortere stænger i loftet, og sidder ind i et hjørne skal den nok forblive rolig. Men skulle det vise sig at den er lidt levende, så vender du tilbage, og vi finder en løsning med at skrue den fast i væggen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også