Hvilken lampe er dette?

Hejsa,

Jeg har et problem med en loftlampe i vores badeværrelse, den er stoppet med at lyse, eller dvs. at den lyser meget, meget svagt. Den har tidligere blinket en del, hvorefter den begyndte at lyse normalt. Lidt ligesom når et lysstofrør tænder. Derfor vil jeg skifte pæren, men jeg blev lidt overrasket da jeg så fjernede lampeskærmen.

3 spørgsmål:

- Hvad hedder denne type lampe?

- Kan jeg selv udskifte nogle komponenter så den lyser igen? I så fald hvad?

- Skal jeg have fat i en elektiker? 

Jeg håber I kan hjælpe  

 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Jeg ved ikke hvad lampen hedder, og du får den sikkert heller ikke til at lyse selv om du får fat i elektriker.- Det er en lampe med LED lys. Det eneste du kan gøre er at tage en almindelig fatning med en pære og med 2 ledninger, som du monter ind i muffer. En ledning i hver. Så kan du se om der er ordentlig strøm til den, eller der er en løs forbindelse i din installation.
Men jeg tror den lampe er udtjent og der må købes en ny.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lampen er sikkert forsynet med en switch mode strømforsyning, som det højst sandsynlig er dyrere at reparere end at købe en ny lampe. En radiomekaniker skal sikkert have mere for at fejlsøge og reparere end en ny lampe koster.

fase
Lampen er sikkert forsynet med en switch mode strømforsyning, som det højst sandsynlig er dyrere at reparere end at købe en ny lampe. En radiomekaniker skal sikkert have mere for at fejlsøge og reparere end en ny lampe koster.

fase
Tak for hjælpen! Løsningen blev at købe en helt ny LED lampe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis