Hvad koster en renovering?

Hvad koster det egentlig at renovere et hus? 

Ja, håbløst spørgsmål, fordi huse er forskellige, og det også er forskelligt hvor meget man kan lave selv, men jeg vil nu gerne høre nogle bud alligevel på hvad det har kostet jer. Jeg er interesseret i renoveringer af hele renoveringsklar huse, der omfatter større ting - omlægning af rum, nye køkkener og badeværelser, utætte tage eller fugtproblemer - ja altså, det behøver jo ikke at være det hele på en gang, men altså lidt mere end nyt tapet og maling, ikk'?

Så - hvad har I lavet, på hvor stort et hus, og hvad rendte det op i - cirka? 

mvh. tina

 

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er et af de spørgsmål der er stort set umulige at besvare 

Uden at vide det helt nøjagtigt så vil jeg tro at vi har brugt i omegnen af 500.000 på ombygninger her på matriklen, gennem de snart 6 år vi har boet her. 

Hvad har vi så fået for de penge? 

Bryggers/bad i kælderen.

Omfartsdræn, med pumpebrønd.

Tagrender

1 sal gennemisoleret med nye vægge.

Gasfyr.

Nyt tagpap tag på garage. 

+ en masse maling, glasfilt, spartel, gulvtæpper osv.

De fleste ting har jeg selv lavet, jeg har dog brugt både murer og blikkenslager til de ting som jeg ikke selv ville kaste mig ud i.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er jo som at spørge; "hvad koster en bil?"

Jamen... de koster vel fra 1 kr. og op til 120.000.000 kr. Eller mere - for du kan jo bare få den besat med diamanter for et par milliarder mere.
Kom til at tænke på at jeg jo også har fået separeret kloak og regnvand (krav fra kommunen), isat en ny køkkendør, fået lavet termografi af huset (tilbud her på lds), blæst isolering ind på loftet, og så "lige" lavet haven...

Men ja, da jeg selv har lavet de fleste af mine ombygninger(og kun brugt håndværkere når det var bydende nødvendigt), så rækker pengene selvfølgelig længere, men nu er jeg jo så heldig at jeg har pensioneret mig selv, så næsten al min tid går jo med at lave hus og have...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
overtog et dødsbo for 6 år siden, og har vel nok brugt snart 300.000 kr. af større ting er nyt køkken, et par vinduer, hoveddør, nyt gasfyr, alle indvendige døre, let renoveret badeværelse, en enorm mængde maling, renoveret overdækket terasse, ny dobbelt carport, gulvslibing hele huset, redskabsrum, nye låger og hegn udendørs, ekstra isolering på loftet, hulmursisolering, og så en ekstrem mængde små ting, som i sig selv ikke er så dyrt, men når det hele lægges sammen, hurtigt løber op, bare det at lave haven til at se pæn ud har været langt dyrere end jeg regnede med..

Og jeg er langt fra færdig endnu.. af større ting, skal badeværelset snart laves rigtigt, bryggers skal laves, hele stuen skal laves med nyt loft og nyt tapet, også skal jeg lave en 24 kvm isoleret garage, og når det er lavet skal jeg sikkert starte forfra på alle de andre rum

Man bliver aldrig færdig, men sådan er det jo..


Annonce
Synes jeg læste et sted (måske på bolius?), at man skulle regne med dkr. 15-20.000,-/kvm ved totalrenovering med håndværkere

Mvh. Familiefar

Pt. lige over ½mio på bad, køkken, efterisolering, nyt el, nyt vvs (incl. gulvvarme), nye døre og vinduer. Har flyttet en del vægge, og samtlige indvendige døre er flyttet (nogle dog kun 10 cm for at gøre plads til isolering).
Dertil selvfølgelig maling osv.
Mangler kælder, toilet + udendørsarealer
At renovere ALT med håndværkere koster 20% mere end at bygge nyt....
Sådan som tommelfingerregel... der er altid en masse uventet der komme ri mellem og så er der besværet med at lave inden i noget der er der allerede..

Så med mindre du selv laver en masse kan det reelt ikke betale sig at total renovere..
Er det blot nyt køkken nyt bad og lidt mere er det jo nok OK men ellers ikke med håndværkere...

Ja jeg ved det ikke var hvad du spurgte om... men når du ikke fortæller lidt om størrelsen og hvad det er der skal renovere, så kan man ikke sige hvad det koster... Plus naturligvis hvad det er for inventar der skal ind.. der er jo himmelvid forskel på plankegulv fra Dinesen og et no name laminat gulv. det samme mellem et Ikea køkken og et special produceret i massiv cuba magogny.....

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af familiefar på 02-11-2015 14:56
Synes jeg læste et sted (måske på bolius?), at man skulle regne med dkr. 15-20.000,-/kvm ved totalrenovering med håndværkere

Passer i øvrigt fint med det er billigere at bygge nyt... hvis det er ALT der skal have en tur....

MVH Njord

 

 


MVH Njord
Mange tak for at I vil fortælle om jeres projekter. Jeg tror jeg har en noooogenlunde ide om, hvad der i hvert fald skal sættes af til sådan et projekt :-)

mvh. tina
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også