Lave skab til skjulning af elmåler

Jeg skal bygge et skab der dækker over el-måleren/tavlen, som fremgår af mit billede. Jeg kan dog ikke helt danne et overblik over fremgangsmåden og hvilke materialer der skal bruges. Har i nogle foreslag til dette projekt?

 

Mvh Mads


Venlig hilsen



Mads
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor køber du ikke bare et overskab, som du fjerner bagpladen fra og tildanner korpus, så det passer til væggen. Skal det være helt fint, hænger du skabet op på et par kroge, så det nemt kan tages ned, når der skal arbejdes på målertavlen.

fase

Skal skabet have de mål, du angiver på din tegning, eller må det laves så det passert til målerrammen, som er 700 mm høj. Jeg har ikke nogen specielle fabrikater at anbefale, men jeg vil da foreslå, at du går i nærmeste tømmerhandel eller køkkenfirma for at se på skabe. I øvrigt så er underskabene lidt højere end overskabene (ca. 12 cm.). Det giver lidt mere plads. Dybden kan du selv bestemme, ved at save af korpus, så du får de mål, du ønsker.Ophænget kan du lave med et par kroge eller møbelvinkler.


fase

Jeg skal igang med det samme. Eller det vil sige jeg regner med at få min søster til at lave et maleri omkring det. Jeg laver en ramme og beklæder det med et lærred på front og på side og så må hun igang.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har bygget et skab af nogle mdf plader og genbrugt en låge fra vores gamle badeværelse. Så skabet er 25 cm for højt, men det betyder at der er plads til ekstra sikringer og en lomme lygte (sikringerne ryger altid når det er mørkt) i skabet   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Det lyder som gode løsninger i kommer frem med der. Jeg udskærer sandsynligvis et par mdf plader og laver en skabsramme med skabslåge, der kroges op omkring el-tavlen.

God weekend til jer.

Venlig hilsen



Mads
Skrevet af christiannielsen på 01-11-2015 13:38

Jeg skal igang med det samme. Eller det vil sige jeg regner med at få min søster til at lave et maleri omkring det. Jeg laver en ramme og beklæder det med et lærred på front og på side og så må hun igang.

 

Skal der være en trappe ned i hullet i gulvet eller? Har lidt svært ved at se, hvordan man kommer til den tavle, hvis der er en trappe, som går nedad. Umiddelbart ser tavlen derfor ikke ud til at være placeret lovligt.

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også