flytte afløb fra vask bagud i køkkenskab

Hej

Vandlåsen fra min nye køkkenvask stikker lige ned midt i skabet, så jeg ikke kan have skuffer i midten. Hvilke dele skal jeg købe, hvis jeg skal flytte afløbsrøret bagud i køkkenskabet, så vandlåsen ikke er i vejen?

Alternativt, den vandlås IKEA sælger har lige præcis den funktion, er det en standard størrelse, så man kan bruge dem på alle vaske?

Håber på råd fra en der har erfaring med noget lignende før :-)

Vh Anders


Vh Anders
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage et billede og sæt ind så er det lettere at se hvordan det er lavet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Din vandlås kan jo godt sidde meget længere oppe. Det lange hvide rør under vasken kan saves af så det er meget kortere. Så skal røret inde ved væggen forlænges tilsvarende.

Hvis ikke det er nok er her en mulighed. Det skal så skiftes helt op i vasken.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der kan desværre ikke saves nok af, for at den ikke er i vejen for skuffen. Jeg havde godt set på den del du linker til. Hvordan kan jeg vide om den passer?
IKEA har jo en vandlås til 99 kr for det hele, er der nogen der ved om det er standard størrelser, eller hvordan jeg måler om den passer?

Vh Anders

Jeg tror ikke du skal koncentrere dig så meget om at det er IKEA, men i stedet tage ned til det lokale byggemarked og se om de ikke har en vinkel der kan skrues på. Så kommer du over i det hvide 50 mm rør som det andet passer sammen med.
Hvis det er denne her du mener, så er jeg ret sikker på at den passer. Den skal så skiftes helt oppe under vasken. Men du kan vél måle diameter på den du har og så se på den med vinkel i butikken, om det er sansynlig at de passer. Og det er jo "kun" 100 kr. hvis ikke det dur. Du skal så have afkortet slange fra overløb, og måske forlænget slange fra opvaskemaskine. Vandlås komme helt inde ved muren hvor dine vandrør også sidder. Men den behøver jo ikke at gå lige vinkelret ind så der kan nok blive plads til den alligevel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det blev rigtig fint med ikea vandlåsen, der var ingen problemer andet end det er bøvlet at samle efter vasken er lagt i.

Vh Anders

Hej.. 

Hvad hedder den vandlås du købte i ikea,  har næsten samme problem, bare med nedløb i venstre side i midten, og afløb inderst inde i højre side.. 

Der er mange op og ned "rør", som fylder alt under vasken.. 

Tjah, det ser ikke ud til at de har det samme mere. Men den her er nok bare en afløser, og ligner meget. 

Det stykke mellem vask og vandlås er en teleskopanordning, så det er ret fleksibelt, og fra vandlås til afløb er det en fleksibel slange/rør. Du kan tage et kig på den i ikea evt. 


Vh Anders

Har lige taget et billede. 

Skal gerne have sat en skraldespanden ind under vasken, til højre på billedet, der hvor sæben står.. 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis