Vi har været nødt til at købe en ny induktionskomfurplade, som skal monteres til 380/400 volt.
Jeg ved, det er meget mere end strengt forbudt selv at montere en sådan, så det behøver vi ikke at bore i.
Pladen er formentlig, lige som den gamle opdelt i 2 zoner.
Ledningerne på den nye plade er med 2 faser, brun og sort, helt almindeligt, dog er de lagt sammen, hvis man vil køre 240 volt. De skal vel blot skilles ad til 380V?
Jorden er også gul/grøn som sædvanligt.
Nullen ser lidt anderledes ud, idet den sædvanlige blå er lagt sammen med en grå. Jeg går ud fra, at man har taget den grå leder i bundtet og gjort den til at være den ene af 2 nuller, en til hver zone.
Min hustru vil meget gerne have en afbryder inde under pladen og til det brug har jeg en gammel type afbryderkontakt i meget fin stand, til de flade stik.
Jeg vil nu forbinde de 2 faser i faseklemmerne ved siden af jordklemmen, jorden i midten og nullen, som er lagt sammen med en grå ledning, i nulklemmen yderst i den modsatte side, som de 2 faseklemmer.
Selve dåsen vil jeg forbinde efter det almindelig mønster med 3 faser, nul og jord i de respektive klemmer.
Er det korrekt opfattet?
Og igen, jeg ved godt, at det er meget, meget forbudt