Kan skydedøre monteres på et i forvejen indbygget skab?

Hej, alle!

Jeg vil rigtig gerne have renoveret mit værelse både på den ene og den anden måde, og det jeg er nået til lige nu er skabene. Jeg bor i et 50-60 gammelt hus, og mit indbyggede skab samt lågerne er ligeså gamle. Det er 180 cm i bredden og 215 i højden. Jeg vil utrolig gerne have monteret nogle skydelåger, da det indtil videre ikke ser just moderne ud, men jeg kan se at alle skydelåger (ihvertfald dem jeg har kunne finde på nettet) bliver monteret med en skinne på loftet og en skinne på gulvet. Problemet er bare at jeg har gips loft, og i følge min mor kan man hverken skrue eller noget som helst i det, så dermed kan jeg ikke få monteret skydedøre. Jeg spørger derfor om det er muligt, man kan få monteret skydedøre, hvor skinnerne ikke er sat fast i gulvet og loftet, men på karmen ar det i forvejen indbyggede skab? Ligesom de gør, hvis man bare køber et helt nyt skab, så er skydedørene jo monteret på selve skabet. Tak på forhånd 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan starte med at fortælle at din mor IKKE har ret selvfølgelig Lanka man montere p en gipsplade det er spørgsmål om at bruge de rigtige ravplugs..... Og jo du kan godt montere skydelåger inde i skabs rammen men du skal sandsynligvis nok skære noget af hylderne i dybden så lågerne kan være der ser det bedre ud ved at montere i gulvet og loftet så gør det det er ikke noget problem at Fastgøres der blot man bruger de rigtige plugs.....
Velkommen på LDS
Jeg er helt enig med Mfrost,
Men hvis dit gips loft er med fliser, så kan du jo se samlinger. Så kunne en anden metode være at montere et pænt (hvidmalet) bræt på dit gips loft. For eksempel et stykke 50 mm gerikt . Den kan så skrues op i langs gående samlinger (der er der træ bagved). Så er det på samme måde som du har set, med rammen inde i skabe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik og Mfrost. Vi har tidligere forsøgt at hænge diverse ting op i loftet, og hver gang har det resulteret i store huller, selv hvis det bare har været julepynt eller lignende, så derfor tør vi ikke med noget så stort som skabslåger. Men hvis man kan montere skydedørslåger på selve det indbyggede skab i stedet for loftet, ved i så evt. Hvor man kan købe Det henne?
Tag et billede op i toppen af skabet, så noget af loftet er med, og læg det ind her, så skal du nok får en detaljeret forklaring. Det er "bare" at bruge det rigtige materiel-

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er det rene gips plader så vil klart bruge denne plus, de kan fåes i alle byggemarkeder og skal blot skrues direkte i gipsplader uden forboring
http://shop.bygma.dk/shop/gipsplugs-metal-15-8271p.html
Jeg har efterhånden hængt en del skabe og reole op med disse og har ikke oplevet problemer og jo de kan også klare julepynt.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis