Ingen gulvvarme på 1 sal

Jeg har et bad på første sal med (næsten nyt, 4 md gl.) gulvvarme. Det har virket fint de sidste par måneder, men nu er der ikke varme i gulvet mere. (termostaten står normal på 3, og der giver fint varme)

Vi har et 2-strengs system. Alle radiatorer i stue og første sal virker fint. Der er 2 bar på anlægget.

Jeg har luftet alle radiatorer ud, både hvor pumpen var slukket og hvor den var tændt. (jeg tror ikke jeg eksplicit kan udlufte selve gulvvarmen).
Normalt kører Alpha pumpen på Auto, men jeg har også forsøgt de andre max indstillinger. 
Jeg har også haft termostaten af, for at se og den lille pakdåse sad fast. 

Men stadig ingen varme i gulvet.

Nogen gode ideer?

 

Jeg har et bad på første sal med (næsten nyt, 4 md... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vatnisse:

Hvordan skal sådan en automatudlufter monteres?
Mellem pex og termostaten?
Automatisk udlufter skal bare sættes i det højeste punkt, hvor der er den største tendens til samling af luft.
Vær OBS på at du får fat på en til at skulle luft ud af vand, og ikke omvendt, og så selvfølgeligt, at den kan klarer temperaturen.

 

Det højeste punkt er netop ved cisternen, hvor pexrør samles og hvor termostaten sidder. 

Så hvordan monteres en auto udlufter her?
 

 

Skrevet af Thomas78 på 03-11-2015 20:03

Det højeste punkt er netop ved cisternen, hvor pexrør samles og hvor termostaten sidder. 

Så hvordan monteres en auto udlufter her?
 

 

Udlufteren skal monteres på fremløbet til din gulvvarme på det sted hvor slangen sidder højst. Derved undgår du der kommer luft ind i gulvet. Der vil jeg gætte på du skal skifte samleren (øverst) ud med en udlufter.

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja, for jeg har tømt anlægget for vand og det faldt til 0. Og steg igen da jeg fyldte vand på igen.
Gammel tråd, men her er en opdatering.

Vi har endelig fået gulvarmen til at virke. Der var simpelhen ikke nok tryk på fjernvarmen på 1 sal.

Løsningen var at sætte en lille shunt på gulvvarmen. Så nu kører det fint.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis