Sneslynge

Hej folkens

Pga. for mange fødselsdage og et stort område at rydde sne på har jeg anskaffet en sneslynge sådan en med gear,7 hp,61 cm arbejdsbredde og 56 cm arbejdshøjde.

Når jeg med slukket motor forsøger at dreje maskinen så er det hjul der skulle køre baglæns blokeret.

Kørsel lige ud både frem og tilbage ok.

Det synes lidt nemmere at dreje når maskinen er i gang.

Er det fordi man så altid har træk på begge hjul eller ?????


 Med venlig hilsen

 Anker

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anker
Det lyder som om at det er en maskine med gennemgående aksel uden differentiale.
Hvis det er tilfældet vil den være svær at dreje med, fordi det hjul der er yderst i
radiussen skal rotere hurtigere end det inderste, hvilket det ikke kan hvis det er en fast aksel.
Normalt vil det ene hjul være fritløbende og trækket vil så kun være på det andet hjul.
Prøv evt. at klodse den op og drej på hjulet, så vil du kunne konstatere om det er en fast aksel.
Hvis det var med differentiale ville det andet hjul rotere modsat.
Hilsen Johnny

Johnny cnc
Hej Johnny
Ja jeg har prøvet at vippe maskinen og begge hjul drejer samme vej.Både frem og tilbage.
En klog mand fortalte at man så var fri for at når det ene hjul fedtede rundt så kom man ingen steder.
Det har jeg så prøvet med min stiga villa 14 hst.
Må så nok leve med at den er svær at dreje med

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Du har ret i at det vil kunne give problemer hvis det trækkende hjul fedter rundt.
Du må nok leve med problemet. Det er klart, at hvis man skulle lave differentiale
med mulighed for spærring, som på moderne traktorer, ville sådan en fejemaskine
koste en mindre formue, så du må bare bruge lidt mere rugbrødsmotor, eller håbe
på at der kommer så meget sne, at du ikke mærker problemet.
God vinter
Hilsen Johnny

Johnny cnc
Skrevet af Anker Petersen på 28-10-2015 11:57

Hej folkens

Pga. for mange fødselsdage og et stort område at rydde sne på har jeg anskaffet en sneslynge sådan en med gear,7 hp,61 cm arbejdsbredde og 56 cm arbejdshøjde.

Når jeg med slukket motor forsøger at dreje maskinen så er det hjul der skulle køre baglæns blokeret.

Kørsel lige ud både frem og tilbage ok.

Det synes lidt nemmere at dreje når maskinen er i gang.

Er det fordi man så altid har træk på begge hjul eller ?????

Det er som det skal være Anker. Når du kører i/på sne er maskinen ikke så svær og dreje. Tror faktisk ikke du vil bryde dig om der sad et difrentiale på trækakslen, da maskinen så ikke vil trække ret godt. Ydermere skal du hele tiden hive sideværts i "styret"  for og køre ligeud, da det kun er det ene hjul der trækker på et difrentiale.  

Har i øvrigt selv en sneblæser jeg spænder på traktoren, dejligt redskab når der endelig er meget sne. Min er dog 2 meter bred og bliver brugt på vores vej-hulvej, fortov har vi ikke.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej alle
Ok så er der nok ingen grund til reklamation.Hjælper heller ikke.Købt i Silvan. De ved intet.
Så på en anden sneslynge at man kan frigøre det ene eller begge hjul vha. et par låseringe.
Det kan jeg godt se nu at der også er sådan noget på denne maskine.
Kan være nyttigt hvis man ikke kan starte og skal flytte maskinen et stykke vej.
De hedder i øvrigt Park og er sikkert fra Kina.
Nedsat fra 4995 til 1798 (sidste stk)
Min nabo spurgte hvad jeg ville med en sådan maskine. Det bliver nok ikke vinter.
Jeg spurgte ham om han har brandforsikret sit indbo. Jo det har jeg da. Har det nogensinde været brændt...nej... Hvorfor har du så en forsikring ?? Ironi kan forekomme.
Tak for svarene og god MILD vinter til jer





 Med venlig hilsen

 Anker

 

Annonce

Ja sådan fungere det, jeg har en med samme system, det er nemmere når der er sne på, men stadig kan den være noget tung at danse med.
Desuden har de som regel et kedeligt gearsystem, som er en gummirulle der flyttes henover en skive.

det er sådan en jeg har...




Skal det være bedre skal det være med hydrostatisk fremdrift, her styres hver hjul for sig, hvilket gør den meget nem at manøvrere.

Findes både med hjul og larvebånd.
Bla. Honda og Husqvarna laver dem..
http://www.husqvarna.com/dk/products/snow-throwers/st-330p/#specifications

Hej

Har kigget på linket og ja det er noget helt andet også prisen.
Takker endnu en gang.
Prøver at oparbejde de muskler der skal dreje dyret

 Med venlig hilsen

 Anker

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis