Tilslutning af lampe

Hejsa,

Jeg skal tilslutte en lampe i denne her, men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg skal have tilkoblet en brun og en blå ledning. Jeg kan finde bogstaverne "N" og "L" og så et mærkeligt tegn med en pil. Ved hver fatning er der både et stort og et lille hul. Udover det sidder der nogle gamle brune ledninger i nogle af fatningerne, men de kommer inde fra væggen. 

Jeg har før haft en lampe monteret også med blå og brun ledning, så jeg ved at det fungerer, men bare ikke hvordan.

 

Mvh.

Savar


SBL
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS
Det er ikke let at se præcis hvordan, for de har omtrent samme farve. Men da der er 3 klemmer der er ledninger i og du kommer med 2 ledninger er der jo kun 3 muligheder. Og der er ikke nogen af disse muligheder der er farlige. Jeg vil tro at du skal have den blå i den klemme der er 2 ledninger i , og den brune i en af de andre. Den ene lyser din lampe hele tiden og den anden virker. Det er sikkert den mrk. L du IKKE skal bruge.

De "gamle brune"  ledninger kommer med strømmen, og du skal så bruge det lille hul i mufferne.

Men jeg kan godt se at ledninger ikke er monteret efter opmærkning. Så skulle den du viser med pilen være jordledning. Men det er der ikke i den ældre installation.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tusind tak for hjælpen

SBL
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis