Udvendig maling af Aptering/Dæk

Hej

Er igang med renovere min ældre sejlbåd, Grace 30, og kunne nu, efter at ha lavet en prøvemaling af en luge, godt tænke mig at vide om jeg skal være påpasselig med hvor høj glans jeg vælger til malingen. Malingen som jeg har prøvemalet lugen med er højglans ,altså meget blank og hvid. Og så er det at jeg lurer lidt på om den maling ikke vil være hård og generende ved øjnene især i sollys og om det ikke ville være bedre at vælge en halvblank maling istedet

Mvh

Jesper


kynde
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som du selv skriver, det kan være generende i det lange løb, ville selv vælge en halvblank, eller halvmat. ;0)
Noget helt andet med fribordet, det skal stråle som katteskind i måneskin
Du skal ikke vælge helt hvid - vælg en "brækket hvid", dvs en hvid som er tonet lidt.

Det kan du måske bedst gøre med nogen farvekort - det kan være svært at blande det selv. Du kan vælge en toning som passer med andre farver på båden. Det kunne være en blålig toning, hvis der er andre blå ting på båden, eller en mere varm farvetoning, som passer til eventuelle røde ting på båden. Så kommer det til at se bedre ud.
Og dermed skinner det ikke så meget i øjnene i solskin.
mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også