Adskillelse af brænder i Baxi gasfyr

Hej 
Jeg har et Baxi Nuvola 28 FI gasfyr, som desværre er begyndt at tabe tryk forholdvis hurtigt. Påfylder vand hver eller hver anden dag, selvom jeg kører omkring 0,5 bar vandtryk.
Forhistorien er, at manometeret i fyret har vist for lidt, hvilket betyder, at det højst sandsynligt har kørt med for højt tryk.
Jeg opdagede det ved, at der kom dråber ud af drænhullet på brænderen, markeret med rødt til højre i billedet herunder.
Jeg monterede et andet manometer, og derefter kørte fyret igen uden problemer.
Jeg havde serviceeftersyn og der var alt i orden, men der var mistanke til, at brænderen havde en lækage, men han kunne ikke se om det var en pakning eller selve brænderen.
Efter jeg har tændt for vinterdrift, er det begyndt at tabe tryk, og her er det primært ved den røde markering til venstre i billedet herunder, at der kommer dråber ud. Det er ved en ledningsgennemføring.
Jeg er en nysgerrig sjæl, har fingrene skruet rigtigt på, og vil gerne selv finde ud af hvad der er galt, så jeg ved om jeg skal begynde at spare sammen til et nyt fyr, men jeg er i tvivl om jeg bare kan adskille brænderen og forsøge at finde lækagen, og samle igen, eller der skal nye pakninger, osv. til for at samle igen?
Jeg har forsøgt at finde tegninger over gasbrændere, men har ikke rigtig haft held med det

 


Jan Ø
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis