Vandvarmer tager laaaaang tid at tappe af

Er lige blevet sommerhusejer og skulle i dag lukke ned for vinteren.

Så skal der lukkes af for vandet og systemet tømmes.

Jeg lukkede for begge haner på hver side af måleren i brønden og tappede vand af haner mv. Det tog ca 10 sekunder.

Så kom turen til vores 1993 metro 55 l vandvarmer.
Fandt aftapningsstudsen i bunden og lukkede op. Det piblede langsomt men stødt ud. Problemet er, at 3 timer senere pibler det guddødemig stadig ud omend langsommere.

Spørgsmålet er derfor: hvor lang tid er det lige det kan tage at tappe 55 l vand af????? Noget siger mig at noget er galt.

Jeg åbnede for de varme haner i køkken og toilet ellers løb det slet ikke ud.

Help!!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS
Når du lukker vand i et sommerhus skal hele systemet tømmes. Og det kan ikke gøres alene ved at åbne for vandhaner. Rørene står stadig fulde af vand under gulvet. Der bør være en metode til at lukke det af også. Det er rigtig at vandvarmer kan være en sej omgang. Den har svært ved at tage luft ind samtidig i den lille aftapningshane. Hvis ikke der stod vandrører kunna vandvarmer få luft via varmvandshaber. Hvis der sidder en union på den varme afgangsrør kan man løsne den samtidig, så der kan komme luft ind. Varmvandsrøret ender i toppen af vandvarmer så det er bedste sted til at tage luft ind.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis