Stanseværktøj Dannikorsholm 21 7400 25-10-2015 14:50 Hej folkens. Jeg skal have klippet en masse stykker papir ud på ca 5 x 10 cm og tænkte på om det ikke var muligt at lave en form for stanse Værktøj af en art til det. Kan man selv stander sådan noget i den stil? har i nogen ideer?? Mvh Danni... 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
PinkHenrik 6109 6300 25-10-2015 15:07 Jeg ville se mig om efter en papirklipper ala denne her Du skal have et mega stort tryk for at standse papir ud, med mindre du kun tager få ark af gangen... Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Dannikorsholm Trådstarter 21 7400 25-10-2015 15:59 Jeg tænker bare et ark af gangen... Har sådan en klipper men der skal jo klippes mange gange for at lave eks. 100 stk. Så ville være en del nemmere... 😊
maskinsnedker 3075 Halvrimmen 9460 Brovst 25-10-2015 17:50 Bor du i nærheden af et grafisk/trykkeri? Kan du mod betaling få skåret dine ark. (de vil i så fald blive100% ens) De har i alletilfælde lige værktøjet der kan klare det i et' snuptag ved jeg. Du skriver ikke hvor mange du skal/vil ha' skåret. Der er på det nærmeste intet som sløver mere end at skære i papir. En standsemaskine vil være ret vanskelig at lave selv. Prøv evt.Kreativ Hobby eller Fredensborg som sælger hobbybetonede produkter. Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?Med venlig hilsen maskinsnedker. (emeritus)Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Dannikorsholm Trådstarter 21 7400 27-10-2015 14:02 Det er lidt et hobby projekt. Det er over længere tid jeg skal bruge stykkerne så ikke bare en stak papir jeg skal have delt lige her og nu.. Tænker bare man kan købe små stansere der kan lave blomster osv til 20kr så helt avanceret kan det vel heller ikke være eller??? Da det bare er et lag papir af gangen kan det heller ikke være de vilde kræfter der skal bruges tænker jeg. Men var os om det var muligt at sætte noget sammen selv hvis en eller anden nu lige havde et fif inden jeg gik i værkstedet for at fuske.... :-)
PinkHenrik 6109 6300 27-10-2015 18:02 Men det svære ligger i at lave et jævnt tryk over hele fladen, en skruestik eller skruetvinge skal så fordele trykket til de 5x10 cm ramme der skal standse papiret... derefter skal du afmontere skruetingen, og så pille papiret ud... Du skriver de skal være 5x10cm, så er det vel ikke så svært at lave nogle stop, så du kan skyde papiret ind i din "saks" og klippe uden at skulle måle hver gang. Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung... Annonce
ev elmand 30525 7480 27-10-2015 18:55 Den type papir klipper der er vist længere oppe har netop målangivelse. Så det er langt det bedste til opgaven. Og den kan bruges til alt andet papirarbejde der skal skæres præcis. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
maskinsnedker 3075 Halvrimmen 9460 Brovst 27-10-2015 21:15 I sin tid (mange år efterhånden) kunne man når der skulle laves pas/kørekort fotos, fotografen havde en standsetang til at trykke det' rigtige format ud. Men om sådanne værktøjer i din ønskede størrelse er et ? Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?Med venlig hilsen maskinsnedker. (emeritus)Den korteste vej mellem mennesker er et smil.