Electrolux Køle/Frys - Køleskab vil ikke fryser længere ned en 15 grader

Er total LOST her, hvidevare er ikke min stærke side. Jeg står med et køleskab den til højre som ikke vil fryse ned til længere end 15-17 grader. Compressoren kører og kodensatoren bliver varm og fordamperen bliver kold. Vi har prøvet at skifte fordamper føleren uden held De plader der sidder inde foran fordamperen inde i køleskabet bliver nogen gang frosset til på oversiden af det plastik ? Er der nogen af jer der kunne have en ide om hvad problemet kunne være

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde præcist samme problem, det viste sig at være ventilatoren/blæseren inde i fryseren der var defekt.

Mvh. Ole
Tak Kivi!!!!! Også den vi er begyndt at mistænke skal man kunne høre om den kører eller kan man nå at åbne lågen og se om den har kørt?? For det virker som om den ikke kører..
Ved os kunne vi, så vidt jeg husker, høre at den ikke kørte mere, men det var især det med frost på pladen foran fordamperen der vækkede mistanken.

Jeg skiftede den ikke selv, men der er godt nok meget der skal skilles ad for at få den skiftet!

Mvh. Ole
Det er simpelthen for mærkeligt hvad der er sket men nu kører det køleskab igen!!!

Igår skiftede vi 2 føler fordamper føleren og termostat føleren og startede køleskabet igen og der skete ingenting men der stod i manualen at det kunne tage op til 24 timer før den rette temperautur ville være på plads i køleskabet. Da der var gået ca 20 timer konkluderede vi det har sq ikke hjulpet. Men inden for de næste 2 timer begyndte køleskabet at fryse ned til de 5 grader ??? imellemtiden havde vi leget med begge kontakter oppe i lågen om de nu sluttede og det lignede de virkede men det som om efter vi har leget med dem det virker eller også er det bare fordi der skullle gå de 24 timer ? Det er som om den blæser først er begyndt at blæse nu...
Det er simpelthen for mærkeligt hvad der er sket men nu kører det køleskab igen!!!

Igår skiftede vi 2 føler fordamper føleren og termostat føleren og startede køleskabet igen og der skete ingenting men der stod i manualen at det kunne tage op til 24 timer før den rette temperautur ville være på plads i køleskabet. Da der var gået ca 20 timer konkluderede vi det har sq ikke hjulpet. Men inden for de næste 2 timer begyndte køleskabet at fryse ned til de 5 grader ??? imellemtiden havde vi leget med begge kontakter oppe i lågen om de nu sluttede og det lignede de virkede men det som om efter vi har leget med dem det virker eller også er det bare fordi der skullle gå de 24 timer ? Det er som om den blæser først er begyndt at blæse nu...
Annonce

Jeg har repareret mange køle og frysere igennem tiderne, men de moderne elektroniske er jeg sgu træt af. Ville lige hjælpe naboen med at skifte fordamper føler i et fryseskab. Der blev en ordentlig bunke dele på gulvet, men det blev samlet og til slut så ville det ikke køre ordentlig.

Vi har heldigvis en gammel fryseboks (fra 1982) som kører med det samme man sætter strøm til den. Så indholdet blev reddet.

Efter et par dage kom den alligevel i tanker om at ville fryse ned, og har gjort det siden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik

Kan du fortælle mig hvilken funktion magnetventilen har bag dispenseren. Den får 12V indover spolen når jeg kalder på vand. Men hvis jeg piller slangen af magnetventilen så fungere det stadigvæk uden problemer ? Altså der kommer vand ud af slangen når jeg kalder på det og stopper når jeg giver slip. Hvorfor sidder der så en magnetventil på den slange 😳👀
Hej Erik

Kan du fortælle mig hvilken funktion magnetventilen har bag dispenseren. Den får 12V indover spolen når jeg kalder på vand. Men hvis jeg piller slangen af magnetventilen så fungere det stadigvæk uden problemer ? Altså der kommer vand ud af slangen når jeg kalder på det og stopper når jeg giver slip. Hvorfor sidder der så en magnetventil på den slange 😳👀
Håber nogen andre kan svare på det.!

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis