Makeover tips til savsmuldstapet søges

Hej.

Jeg har netop købt lejlighed, og planen er at jeg på sigt skal renovere køkkenet. Dog er det noget der ligger lidt ude i fremtiden, da den slags jo tit ender med at blive en bekostelig affære. 

Indtil da ville jeg gerne lige shine køkkenet lidt op, så det er nogenlunde til at leve med at se på. Det er ikke noget der skal kræve oceaner af tid eller penge, jeg er bare på udkig efter et quick-fix. 

Så derfor, er der nogen der har et tip til hvordan jeg kan give et grimt, gammel savsmuldstapet et nyt look, uden at skulle fjerne det først? 

Andre tips til en overskuelig køkkenmakeover af f.eks. elementer eller vinylgulv modtages også gerne.


- Josefine.

Sløjdlærerinde og selvlært handywoman.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med savsmuldspapir giver det vel næsten sig selv. En gang kvalitets maling med et ret højt glansgrad når det nu er køkken.
Gulv belægning er da også til at komme over at skifte.
Men ellers er det med køkkenrenovering generelt ofte et "opreklameret behov" Da forramme køkkenet blev udskiftet med elementer, skete der en lille revolution, men siden er det kun småting der er opfundet, softlock o.s.v. men det er de samme materialer i elementer og døre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tja det kommer jo lidt an på, hvor mange penge du vil kaste efter det 
Man kunne jo spartle direkte ovenpå (hvis det ellers sidder ordentligt fast) feks sådan lidt løs hånd og dermed skabe et andet mønster, eller rulle det over med en tør skum rulle, hvor du vikler en plastikpose omkring, så væggen får et "krøllet look"

Jeg har spartlet en væg ved at bare sætte spartlen på og lavet små "toppe" og bagefter malede væggen hvid.

Eller du kan lave " en kampestens væg" med spartel, og lidt maling...
Endelig kan man komme langt i køkkener ved at skifte lågerne og bordpladerne, hvis man ellers er tilfreds med skabenes indretning. Det gjorde vi i vores køkken og det var en rimelig billig løsning i forhold til at skifte det hele.

  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Erik - Men så slipper jeg jo ikke for at se på savsmuldstapetet?
Ønsket om en renovering bunder nu også mest i at det nuværende køkken er meget slidt laminat, og i øvrigt ret upraktisk i fht skabsplads mv. Men jeg kan godt se din pointe.

Henrik - Er det bare almindelig sandspartel du har brugt? Jeg ligger tilfældigvis inde med en god slat strukturmaling. Mon ikke også det kunne skjule savsmuldet på samme måde?


- Josefine.

Sløjdlærerinde og selvlært handywoman.

Ja, det er alimidelig sandspartel, jeg havde i overskud da jeg lavde vægge i stuen. 

Nu var mine vægge jo (næten) glatte vægge der bare var pudsede, i kælderen...så jeg ved ikke om strukturmaling kan bruges på dit savsmulds tapet, men du kan vel lave en lille test et sted, hvor det ikke gør så meget. 

Jeg har en ven der har lavet en "fræk væg", ved at spartle sådan "tilfældigt" og så bagefter male med 3 forskellige glans (mat, halvblank, helblank) hvid maling i tilfældigt mønster. Det ser vildt spændende ud alt efter hvor man står i rummet, og alt efter hvad belysning der er. De små "bølge og dale" som spartlen giver bliver enten fremhævet eller træder tilbage, alt efter hvad maling der er på dem.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
hej.............. hvis ellers savsmulstapetet sidder godt fast kan du spartle et godt lag sandspartel på for derefter at lave et tilfældigt mønster med en 3 eller 4 tommer pensel beregnet til træbeskyttelse , evt fugtet lidt , sådan så du får et look a la grovpuds .............. har også set det lavet på et loft med en tandspartel ........... mulighederne er uendelige .......... brug fantasien ............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også