Underlig lyd fra Mazda 323

Kære forum, håber der er en mekanikerkyndig, der kan hjælpe.

Er belvet ejer af en brugt Mazda 323 F med automatgear for nylig. Har ikke brugt for mange penge, og håber ikke at få for mange mekanikerudgifter...


Mazda 323F - automatgear.PROBLEM:
Den har en hakkende lyd i en rytme der følger bilens hastighed. Lyden er lidt tydeligere når man drejer.
Lyden virker til at komme fra højre side ved forreste hjul, fra en samling på stangen der går fra hjulet - se foto.
I øvrigt kører bilen fint nok.

Er der nogen, der kan regne ud, hvad problemet er ? Og hvor alvorligt det er ? Skal det fikses med det samme, eller er det ikke noget problem at køre med... hvor meget ville det koste at reparere, cirka ?

Al hjælp modtages gerne ! På forhånd tak

Mvh Kristian
 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke nemt at sige, og billedet siger mig ikke meget.
Men!! du siger et lyden følger hastigheden, er det en lyd der siger lidt ala dok dok dok, og værst når rattet er drejet helt ud. ????
Hej Ole - tak for dit indlæg

Jeg er godt klar over at billedet ikke viser meget, det er bare for at vise hvor vi tror lyden stammer fra.

JA, man kan godt beskrive lyden som en dok-dok-dok lyd, og JA, den er værst når man drejer skarpt - om end der ikke er en KÆMPE forskel mellem at dreje og køre lige ud... - siger det dig noget om hvad det kunne være ?

Mvh Kristian

Jøps. Det lyder for mig som om det er et knokleled, eller et trækakselled, eller et homokinetik led, som alle tre er et og samme. Som du ved, kært barn mange navn.
Yderste led på trækakslen, og den er meget slem, når den også giver lyden når der køres lige ud.
Det kan du ikke lave selv, og på værksted vil det typisk være en times tid, samt leddet.
I alt ca. 15-1700 gode danske
Hej Ole.
Mange tak for svar.

Det lyder som om der ikke er andet for end en tur på værkstedet

Mvh Kristian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis