IHC Wireless fjernbetjening

Er her nogen som har kendskab til denne LK IHC Wireless fjerntjeningen? (se nedenstående link)

http://www1.lk.dk/servlet/katalog?LKnummer=505d0008

Jeg kan ikke helt blive klog på hvilke muligheder den giver? Kan den f.eks. sættes til at tænde og slukke x antal wireless kontakter/lampeudtag individuelt?

Kan IHC Wireless evt. styres med Logitech multiremotes - dem som er RF baseret?

På forhånd tak.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen som ejer denne IHC Wireless fjernbetjening og som kan dele ud af lidt erfaring med den?

På forhånd tak.
Så vidt jeg husker, kan man parre hver af de 4 tangentpar med den tilsvarende funktion på lampeudtag/afbryder.
Dvs. du kan sætte de to øverste knapper til at tænde slukke for en/flere afbrydere. Eller den kan styre en scene på samme måde som knapperne på afbryderen.

Lk's protokol tales kun af Lk's produkter.
@jenshøj, tak for din hjælp.
Det vil sige at fjernbetjeningen f.eks. max kan styre 4 modtagere med tænd/sluk eller 2 modtagere med tænd/sluk samt dæmp op og ned?
Jeg har aldrig arbejdet med IHC så erfaring er begrænset. Men jeg har lige fulgt Link til LK katalog. Der står at det er en 8 kanals. Altså kan den styre 8 "ting". Hver knap kan kun bruges til 1 "ting" Så hvis man har programmeret en knap til >scenenarie< (f.eks. 40% dæmpning), kan den samme knap ikke tænde og slukke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
@ev elmand: tak for dit svar :-)
Det var nok desværre dette jeg havde regnet med. Den er jo så i virkeligheden ret brgrænset i forhold til hvis man har adskillige IHC Wireless modtagere i sit hjem.
Annonce
Skrevet af soegaard2000 på 28-10-2015 19:51
Det vil sige at fjernbetjeningen f.eks. max kan styre 4 modtagere med tænd/sluk eller 2 modtagere med tænd/sluk samt dæmp op og ned?

Hvis du har en dæmper, kan du styre den på samme måde, som hvis du trykker på knapperne på dæmperen. Dvs. kort tryk på sluk slukker, mens lang tryk på sluk dæmper. Dvs. du skal kun bruge ét tangentpar til at styre en dæmper ikke to. Du kan godt tilknytte flere dæmpere til samme knapper, så det kun kræver et tangentpar at styre 3 dæmpere (de bliver stillet til det samme)

Alternativt er scenariestyring, hvor dæmperne individuelt kan stilles til faste værdier. Så kan du lave 8 scenarier. Men vil du også kunne styre en dæmper manuelt, så tager det 2 knapper, og så kan du lave 6 scenarier.

 

@jenshøj: Tak for god info - det giver mening. Jeg har ikke tidligere haft IHC Wireless så det hele er lidt nyt. Jeg vidste f.eks. ikke at en tangent både kan styre tænd/sluk samt dæmp. Gælder det samme så også batteritrykket til væggen? Skal man ikke anvende de 4 tryk for at kunne tænde og slukke og skrue op og ned for f.eks. et lampeudtag med dimmer funktion?
Det er det samme. Kræver kun 2 knapper. De andre to kan du så bruge til scenarier. F.eks. kan en knap sætte lys over køkkenbordet til 80% samtidig med at lyset i stuen sættes til 20%. Den anden knap kan f.eks. programmeres til at slukke alt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis