Jordvarme

Hej,

Jeg står i den situation, at jeg i 2010 investerede 150.000 kr i et nyt jordvarme anlæg til mit hus.

Det seneste års tid, har jeg bøvlet lidt med en alarm som bliver udløst i anlægget, som kan have flere årsager. (for lavt tryk i brinen, snas i filteret fra brinen, luft i brinen)

Til at starte med ringede jeg til firmaet som havde installeret, men han var ikke umiddelbart interesseret i at komme ud at kigge på det, så det blev kun til et råd over telefonen. Så jeg endte med at kontakte et andet firma som havde tid til at kigge på det. De løste ikke helt problemet men købte lidt ekstra tid ved at efterfylde sprit på brinen og rense filteret. Men Da alarmen begyndte  at gå igen, da fyrringsæsonen startede (tiltrods for endnu en påfyldning samt rens af filter), har de nu foreslået et 3. firma som evt. kunne udlufte systemet som måske kunne hjælpe.

Den flinke mand fra det 3. firma, virker meget kompetent og kan hurtigt konstatere at der fra begyndelsen er lavet graverende fejl ved monteringen af anlægget (bl.a er der brugt galvaniserede rør på brinen indendørs, indenvendige rør er ikke korrekt isoleret, hvilket gør at der løber kondensvand i varmepumpen samt i andre vitale dele), som vil forkorte anlæggets levetid væsentligt Han har herefter udarbejdet et tilbud på at bringe disse ting iorden. (pris 14.795,-)

Så nu er mit spørgsmål om jeg som forbruger har en chance eller nogen rettigheder, i forhold til at få dækket disse omkostninger af det firma som har installeret anlægget og lavet dette sjusk (der er gået 5 år)

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis