Hvad skal det koste at få udskiftet 2 stophaner af en autoriseret VVS-installatør?

Kære LDS'ere,

Jeg skal have udskiftet 2 stophaner (Se billede), da de ikke længere er funktionelle. Jeg er ikke meget for at rode med VVS-ting, så vil gerne have arbejdet udført af en autoriseret VVS-installatør.

Men... Jeg aner ikke hvad det bør koste, så inden jeg kontakter et par stykker, ville det være rart, at have en idé om hvad en realistisk pris er på arbejdet?

Pfh. tak for input 

/FF

 


Mvh. Familiefar

Kære LDS'ere, Jeg skal have udskiftet 2... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Familiefar.
Klap nu lige hesten, med alle de gode råd, det bliver vist til ren forvirring.
Vedr. udsagnet om virkning eller ikke virkning af afkalkningssystemer,så hører det ikke hjemme her.
Det er korrekt som Pizzabager skriver det er en plombe for at du ikke skal stjæle vand.
Og nu til mit indspark: hane nr. 2 er ikke din, den tilhører vandværket, den sidder før måleren.
Og så undrer det mig at ingen af kommentatorerne henleder opmærksomheden på at du måske
også skulle få skiftet T-stykket. I samme øjeblik du eller andre begynder at rode med rørene
vil utætheden forværres.
Mon ikke du ved at klage din nød blandt familie, venner og kollegaer skulle kunne finde en der
vil hjælpe med at skifte tingene, det er ikke raketvidenskab,men al respekt for at du ikke
vil gøre det selv.

Bjarne

 

Tak for indspark. Humlen er at vi er helt grønne husejere med kun et år på bagen. Før da boede vi i lejlighed og den blev fuldstændig totalskadet af en vandskade fra en overbo. Derfor har vi den dybeste respekt for VVS installationer.

Jeg vælger et af tilbuddene og får en vvs'er ud og snakker det igennem med.

Mvh. Familiefar

Hej igen.

Så lige en sidste ting. Sørg for guds skyld for at den pågældende er medlem af Bygs Garantiordning.
Kunne bruge resten af eftermiddagen på skrækhistorier.
Held og lykke med projektet.

Bjarne

 

Inden du bruger en masse tid på at finde en vvs'er, der er medlem af byg garanti, så læs her:
http://www.byggaranti.dk/til+virksomheder/hvad+er+byg+garanti/byg+garanti+d%C3%A6kker

El og vvs er ikke omfattet af ordningen!
Det er en vigtig ting Bjarne kommer med KL 10,13 Stophanen før måler (og den blå plombe) tilhører vandforsyningen, og bør skiftes for deres regning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Ok, jeg prøver at ringe til dem og høre dem ad

Mvh. Familiefar

Hej, og godmorgen til alle.
Indrømmet, der tog jeg fejl ( det bliver sikkert hverken første eller sidste gang )
Det er korrekt at Byggaranti ikke dækker el- og vvs.
Det gør dog: http://www.tekniq.dk/forbruger/ankenaevnet
Så endnu engang, kig efter garantiordninger.

God søndag til alle brugere
Bjarne

 

Hvad er det i siger med at hanen der sidder før plomben tilhører vandværket? jeg har lige haft en fra vandforsyningen ude for at sætte en ny plombe på, da jeg fik ødelagt den gamle mens jeg arbejder derude, og han sagde der er lidt rust på en bukning inden plomben, og at jeg burde få skiftet hele stykket fra gulvet inkl hanen, op til plomben, hvorfor skulle han sige det, hvis det er deres ansvar??
Sådan her står der på forsyningballerup.dk

Hvem har ansvaret?
Som husejer har du selv ansvaret for alle installationer på din ejendom. Det er dit ansvar at aflede spildevand fra din kælder, mens Forsyning Balllerup har ansvaret for at transportere spildevand fra kloak til renseanlæg. Du skal derfor fx selv sikre din kælder mod oversvømmelser.

På samme måde har du ansvaret for de vandledninger, der ligger på din grund. Er der brud på din vandledning på grunden, er det dit ansvar.

Du skal altid bruge en autoriseret kloakmester eller VVS-installatør til at lave ændringer eller reparere dine ledninger.
Tak for input alle sammen. Nu har jeg skrevet til mit forsyningsselskab og så må vi se hvad de siger.

Mvh. Familiefar

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis