Hydrostat træk

Hej min havetraktor vil ikke køre.

Den er med hyfrostat træk. motoren køre fint men den vil hverken frem eller tilbage. 

Når den er slukket kan man trille med den, det vil sige den er koblet ud, som var det en ganske almindelig traktor man skulle flytte. Jeg ved ikke hvor den dims er til at koble ud og ind med er?

Hvis i har nogle forslag til hvordan jeg kan få den til at køre så lad mig høre.

Det er en Bolens QT-16 model 1666 made in Washington.

http://www.samsbolens.com/files/QT16.pdf

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Biker jens på 21-10-2015 21:25

Hej min havetraktor vil ikke køre.

Den er med hyfrostat træk. motoren køre fint men den vil hverken frem eller tilbage. 

Når den er slukket kan man trille med den, det vil sige den er koblet ud, som var det en ganske almindelig traktor man skulle flytte. Jeg ved ikke hvor den dims er til at koble ud og ind med er?

Hvis i har nogle forslag til hvordan jeg kan få den til at køre så lad mig høre.

Det er en Bolens QT-16 model 1666 made in Washington.

http://www.samsbolens.com/files/QT16.pdf

Det er lidt svært, da maskinen ikke er opbygget på samme måde som plænetraktore normalt er. Har prøvet og Google efter en betjeningsmanual uden held.  

Pumpen på hydrostaten er fast forbundet til motoren så det er ikke et remproblem. Det eneste, jeg desværre "naivt" kan komme i tanke om, vil være om der er en passende mængde hydraulikolie på systemet ?

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Uden at kende lige din traktor, så har jeg oplevet et par stykker der har en udkobling af bagtøjet, fx når man skal skubbe den rundt osv.

Det kan være en ø 4-5mm stang der oftest skal trækkes ud for at frikoble og skubbes ind for at indkoble bagtøjet.

Så prøv at kigge på bag enden af traktoren, men måske det kan sidde andre steder også?

Det kan også være en eller anden sikkerhed anordning der gør du ikke kan boble ind uden den er aktiveret.. måske en sædekontakt der aktiverer en elektrisk kobling??

Har du tidligere haft problemet?

MVH Njord


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis