Bore vandret?

Jeg skal montere to regler vandret på hver side af et grantræ som basis for en træhytte.
Reglerne skal samles med gevindstang igennem regel - træstamme - regel.
De to regler sidder i niveau ud for hinanden.
Jeg kan ikke forudsætte, at regler eller stamme er i lod.
Er der nogen gode bud på, hvordan jeg borer vandret igennem regel, stamme og regel, så jeg rammer nogenlunde centralt ud af den anden regel?
PFT
Lars

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb et billigt lille vaterpas og klæb det fast på boremaskinen med gaffertape eller klæbepuder.

Bent.

En tredje mulughed er at have en stående på afstand for at kigge / dirigere. Han skal så have "et forkromede øjemål " Men jeg kan godt se at det kan være et problem hvis det er højt oppe. Ellers kan du tape vaterpas på siden af træet. Så er der noget at sigte efter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvorfor ikke bore igennem træet først, og derefter mærke reglerne op, så du eventuelt kan forskyde hullerne i reglerne lidt fra midten, så reglerne sidder vandret over for hinanden. Du kan evt. prøve om rådet med waterpasset kan bruges til at bore hullet i træet med. Eller prøv med et tyndt bor først, og se om hullet er helt ude af Water, så skulle der være en mulighed for at rette en smule på det med rigtige bor.

fase
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/201392

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis