Døren kan ikke helt åbnes

Hej!
Jeg har lagt nyt parketgulv som er 1 cm højere end tidligere gulv men nu kan jeg ikke åbne døren helt men kun til ca 80 grader. Hvad kan jeg gøre?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Høvle lidt af døren?

Med venlig hilsen

Anders

Det afhænger jo helt af hvor meget du høvler af :-D

Med venlig hilsen

Anders

Måske kan hængslerne justeres i højden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis det er gammeldags hængsler kan man lægge en eller to afstandsskiver ind i hængsel, så hæves døren tilsvarende. Men man kan normalt godt høvle en del af en dør uden at det ses.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er du sikker på at gulvet over en 2 meter retholt overholder de ca. +/-2 mm skævhed? Ellers nye døre kan justeres med umbracoskrue/flad skruetrækker i hængselssiden. Den ene skruer du op den and ned. Du skal have hævet det nederste yderste hjørne af døren da det helt sikkert er her døren går på. Gamle hængsler rettes med en hængselbukker eller som skrevet nogle skiver mellem de 2 parter beslag på henholdvis dør og karm.
Den mest rigtige måde er , at skære 10 mm af døren , derefter få høvlet et bræt på 10 mm , som du skærer til og sætter fast på det gamle bundstykke ,,både i fals og lysning .
Hej Rtlp!
Jeg forstår kun at je skal skære 10mm af døren men resten forstår jeg ikke. Kan du ikke forklare det på en anden måde.

Til ev elmand. Det er gammeldags hængsler og skal jeg lægge afstands skiver i nederste eller øverste hængsel?
Psyzo hvordan måler man det?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis