Døren kan ikke helt åbnes

Hej!
Jeg har lagt nyt parketgulv som er 1 cm højere end tidligere gulv men nu kan jeg ikke åbne døren helt men kun til ca 80 grader. Hvad kan jeg gøre?
Hej! Jeg har lagt nyt parketgulv som er 1 cm... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
du skærer 10 mm. af døren , og så får du fat i et bræt , der er 10 mm . i tykkelsen , og samme bredde som dit dørtrin , dette bræt deler du så på langs , så det ene stykke passer der hvor døren lukker i og det andet stykke på lysningen .....så har du sådan set forhøjet dit fodtrin med 10 mm. , så din dør kan lukke uden problemer

Du kan da starte med at prøve den ene. Om det er øverste eller nederste er lige meget. Det hæver døren uanset hvad. Men virker det, er det bedst i længden at vægten af døren er fordelt på begge hængsler.
Du bør dog først se på døren når den er lukket. Er der en parallel sprække hele vejen  for oven, og ned langs døren?  Hvis den "hænger med snuden" kan Øverste hængsel på døren bøjes lidt ind imod dørplade, og/eller nederste hængsel væk fra dørpladen. Det vil hæve snuden lidt og måske kan den så gå fri af gulvet. Du skal have døren af og bruge en hængsel retter.

Er der næsten ingen sprække øverst nytter det ikke med skiver, så kan den ikke lukke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis