Skifte fliser ved afløb (vådrum)

Da vi overtog huset sidste år var fugen omkring afløbet på badeværelset en hård mørtefuge, som var begyndt at krakelere.

Jeg fik en bekendt til at hugge den gamle fuge op, og lægge en siliconefuge, dog er jeg ikke tilfreds med udseendet, da der únder processen blev slået flig af fliserne flere steder.

Spørgsmålet går på: er det muligt at fjerne de defekte fliser, og lægge nye, afsluttende med en hård mørtelfuge igen?.

Jeg tænker mere i forhold til vådrumsmembranen, og evt. beskadigelse af denne.

Hvor meget vil sådan en operation løbe op i?

Jeg ville nødig igang selv, da det ikke er en opgave jeg har stiftet bekendtskab med før.

Jeg har sågar haft en fugemand ude, og konstatere at fugen sagtens kan holde 3-5 år, på trods af det ligner at den slipper i kanten. Hans forklaring lyder at det er fordi fugen er så tynd ude i kanten.

 

Håber at nogle kan byde ind med noget viden...

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes du skal stole på fugemand. Hvis du får de fliser op kan du måske ikke finde nogen i samme farve. Og du har meget vanskelig ved at ramme farven på fuge. Og der er risiko for at de næste fliser også mister en flig.
Du kan skære silicone fuge op med en hobby kniv, og få al silicone ud med kniven / lille skruetrækker. Efterfølgende kan du så lave den hårde fuge. Der er muligheder for at få fliser op ved hjælp af varme, men det indebærer at fuger er slebet væk først.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for dit bud, jeg har faktisk en kasse med de gamle fliser. Men kan godt se at det vil blive lidt besværligt og ende med et måske lige så dårligt resultat.

Tror jeg lader den være sådan.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis