Tilstandsrapport hjælp.

Hej alle sammen,

Kan i hjælpe mig og forklare hvad følgende K3'er går ud på og hvad i vurderer skal til foir at rette op på dem?

1. K3 Gennemføring ved aftrækshætter og ved skorsten i undertag er ikke tætsluttende.
Note: Der er risiko for følgeskader på de underliggende konstruktioner.

2.Tagrender og tagnedløb mod sydvest er adskilt i samlinger.
Note: Der er risiko for skade i omgivende bygningsdele.

Mvh

Nis

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det er absolut i petitesse afdelingen
punkt 1 det betyder at der er mulighed for at der kan slippe vand ind ved aftrækshætter på taget det er nemt at få sluttet tæt med evt en ny taghætte de koster under 1000 kr.
ved skorstenen skal der nok en ny inddækning til man kan godt selv lave det elelrs ring til en tømrer evt. vvs'er hvis der skal laves noget fint nyt blik.

punkt. 2 saml tagrenderne, måske har de bare forskubbet sig ellers kan de samles med en muffe den koster ca. 40-50 kr.

 

der er INTET graverende og alarmende i de 2 nævnte punkter, det er absolut i småtingsafdelingen
 

Tja 1'eren er jeg ikke så sikker på, for jeg bor i et gammelt hus uden undertag.
Men gætter på at en eller anden form for "tape" kan tætne omkring de aftræksrør der går igennem undertaget (for det skal selvfølgelig være tæt, eller mister det sin berettigelse).

2. Utætte tagrender/nedløb er en meget risikabel tilstand for et hus, og skal hurtigst muligt udbedres, da det ellers kan give (i værste fald) råd/svamp og det der er værre.
Er det gamle zink render, der er loddet sammen er det en opgave for en vvs'er, (med mindre man er god til den slags selv).
Er det plast, er det jo nemt at skifte de dele der er utætte.
Er det stål, findes der forskellige metoder at reparere det, alt efter hvilket mærke det er.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Så i mener problem 1. er noget som skal ordnes på taget? troede måske det skulle ordnes fra undertaget/loftet?
det kan det muiligvi, men under alle omstændigheder en meget lille og nem ting at udbedre såfremt man kan komme til det er muligt at der er fysiske ting der kan give problemer umuligt at svare på når man ikke selv har set det, men som tidligere nævnt ikke noget her der får mine alarmklokker til at ringe, ligge man søvnløs og ting i den her kategori så skal man nok ikke være husejer :-)
Sådan læser jeg det også... det er undertaget den er gal med. Altså at undertaget ikke slutter tæt omkring skorsten og aftræk.
Det burde være til at "lappe" i en eller anden form, men jeg ved ikke hvordan...
prøv at søge på undertag, og se hvad de skriver om gennemføringer/tætninger.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis