AEG Lavatherm 57810 ledninger

Hej forum

Jeg er virkelig kommet på halen her...

Jeg skulle skifte drivrem på vores tørretumbler, og i farten fik jeg måske skilt lidt for meget ad, og desværre ikke taget et billede af, hvordan nogle ledninger var sat sammen.

Jeg skruede sidebeklædningen af, og nede bagved side der en mindre "boks", hvor i der skal sidde fire ledninger.

Hvordan er det så lige de skal sidde? Jeg har snakket med en montør som siger, at jeg skal være helt sikker ved monteringen, ellers er der ingen vej tilbage... Så fra at være rimelig sikker på hvordan de sad, er jeg nu kommet dertil, at jeg slet ikke kan huske det, eftersom jeg har siddet og kigget på det længe.

Jeg har fundet et el-diagram til maskinen, men det kræver jo nærmest en el teknisk baggrund, og det har jeg ikke. Derimod har jeg har familie som gerne vil have tøj på kroppen, og luften tørrer desværre ikke tøjet, ige så hurtigt som ungerne sviner sig til.

Jeg håber virkelig det er en der har forstand på dette :-) 

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det du har på billedet er et relæ. Så hvis du kigger på diagrammet finder du relæ.
Der er 4 hold ledninger 2 blå 51 og 50 og så er der samlet grå 49/33 og den anden samlet grå 48/30
Over de blå står der contact og over de grå står der coil.
Nu kan jeg ikke rigtig se hvordan relæet er indrettet på dit billede, men det kan du selv se. Du kan tydelig se kontaktsæt inde i den, her skal de blå på hver sit ben. Ligeså tydelig kan du se spole (rund trådspole måske omviklet med brun eller grå papir) og du kan også se hvor den går ud. Der skal de grå på.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis