Påfyld vand i fjernvarmeanlæg - haster

Hej

Jeg skal fylde vand på mit fjernvarmeanlæg (der ingen tryk på - manometeret viser 0 efter skiftning af pumpe)  men ved ikke hvilken hane jeg skal bruge. Som det ses på billedet er der to haner; et nederst i venstre hjørne (nr.1) og et til højre i billedet (nr.2)

 Er der nogen der kan hjælpe her. det haster da jeg ingen varme har for tiden.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er lidt svært og se hvad der er hvad. Nr 1 er det ikke, måske nr 2 ?

Normalt sidder påfyldningen lige i nærheden af expangtionsbeholderen, der er en rund flad rød metalbeholder. Måske den sidder i skabet til venstre ??? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Kan du tage et billede lidt længere væk, eller så man kan se trykmåler der står på nul. Det ser ud som om nr.2 er direkte på fjernvarme, er det tilfældet er det ikke den. Nr. 1 kan bruges det er i alt fald gulvvarme, men der er ikke gevind der passer. Jeg hælder mere til den blå lige foran pumpen og den ovenover, men billede skal tages så det ses tydeligere. Ofte sidder der en bevægelig slange imellem vand hane og varmeinstallation.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hejsa..
Jeg skal fylde vand på mit fjernvarmeanlæg.. ??
Kan du ikke lige forklare mig helt præcis hvad du mener.. ??
Mvh Jan
For det første er kun indirekte fjernvarme der skal påfyldes vand på. Og det er præcis på samme måde som oliefyr - og gasfyrsanlæg. Dit "fyr" er bare en varmeveksler der får fjernvarme ind. Der sidder ofte en speciel slange midt i alle de faste rør. Den er bevægelig . Du skal åbne haner i begge ender af denne slange, medens du holder øje med trykmåler. Den skal stå på 2 - 3 bar. Hvis du er mere i tvivl må du indsætte et billede af teknik delen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Og til Shamma Hvordan gik det, har du fået varmen, ellers er det snart på tide. Jeg hører at vejrmelding melder efterår.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand; ja jeg har fået varme på :-). Det er så dejligt. Varmen kom da jeg havde skiftet pumpen. Jeg behøvede ikke at fylde vand på. Det var "kun" manometeret, der var gået i stykker. Og det viste sig at være hane nr. 2, der bruges til påfyldning af vand (til en anden gang).
Tak for hjælpen :-)
Godt at du har fået varme...
alt det andet fatter jeg intet af ;-)
Mvh Jan
Jeg ved ikke hvad det er du ikke fatter noget af Jan. Hvis du uploader et billede af din "teknik rede" som jeg tidligere har anbefalet dig, kan jeg bedre forklare direkte hvordan du skal gøre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis