Læg vinylgulv

Jeg skal til og igang med at ligge et nyt gulv i vores ny indkøbte kolonihave. Ca 30 kvm.

Bunden er beton og fliser hvor der ligger et gulvtæppe på som ikke er limet fast. Vi har fundet frem til at vinyl gulv ville være godt, da det er nemt at rengøre og billigt i indkøb.

For at få den bedste isolering har vi tænkt at ligge vinylen oven på gulvtæppet.

Skal der bruges dampspærre?

Gulvet er også lidt ujævnt hvilket måske vil blive tydeligt med vinyl, er det fint at jævne bare med de grønne underlag man plejer at bruge til klikgulve?

Andre ting jeg evt skal være opmærksom på?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil starte med en lille historie. En søndag formiddag efter en våd lørdag aften, ringede en kollega: "Vi ikke finde ud af det, har gulv købt" Han er tamil og havde købt et stort stykke vinyl gulv. Det var til 2 stuer og skulle skæres så det var i et stykke, også igennem en fransk dør. Jeg tog derom og det blev lagt ovenpå gulvtæppe. Netop for at isolere lidt mere fra kælder dækket der var lige under et gammelt bræddegulv.
Det blev noget rigtig hø ! ! Det lå pænt, var fint inde under fejelister men når man gik på det, blev det ligesom trykket lidt ned for hvert spor. Og kom ikke tilbage igen. Resultatet blev at det blev fyldt med buler. Jeg prøvede så at sømme det fast med papsøm hele vejen rundt, og det blev naturligvis bedre, men rigtig godt blev det aldrig.
Det var så ikke svar på dine spørgsmål

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
haha super fin historie der giver stof til eftertanke

Jeg har forhørt mig hos en fagmand og han mener at hvis det skal gøres ordentligt skal det nivelleredes. Fik anbefalet jeg fjernede fliserne, fyldte hullet op med flamingo og derefter ligger et træ klik gulv, eller banker nogle spånplader på toppen og så et vinyl gulv. Der skulle også dampspærre på
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis