Problemer med varmesystem....

Min kæreste og jeg har en rigtige irriterende situation med varmesystemet i vores hus.
Vi har fjernvarme og fik i juni udskiftet varmtvandsbeholder til et indirekte varmesystem med varmevekslere og cirkulationspumpe på boligopvarminingskredsen.
Vi har stadig de gamle fjvr termostater på radiatorerne og så har vi fået lavet et gulvvarme system med Danfoss telestater der er koblet til cirkulationspumpen også. Da planen er, at udvide gulvvarmesystemet blev radiatorerne koblet midlertidigt på manifolden, hvilket muligvis er kilden til vores problem.
Problemet er, at vi ikke kan styrer temperaturen på gulvvarmen med telestaterne - kun med fremløbstemperaturen på varmesystemet.
Hvis der skal ordentlig varme på radiatorerne løber gulvvarmen simpelthen løbsk og telestaterne kan ikke lukke ned for varmen.

Min egen tanker går på at gulvvarme og radiatorer skal skildes ad i 2 kredse og at der skal en blandesløjfe/ Shunt på gulvvarmen?

Der kommer fagmand på opgaven jeg vil blot forhører mig om hvad i ville foreslå som den bedste løsning.

THV
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro dit problem er at du kører radiatorerne på din gulvvarme shunt. Du skal kun have 30 grader i fremløb til gulvvarme, mens radiatorerne bare skal have fuld skrald.

I burde vel bare kunne sætte fremløb til f.eks. 35 grader og åbne helt for FJVR ventilerne. Det gør jo ikke noget at det kører rundt i huset når det er indirekte.
Vatnisse, tak for svar.

Løsningen blev en shunt - VVS snakkede også om en løsning med en ventil, men prisforskellen på ventil og shunt endte med at blive ret lille da shunte kan købes hos billigvvs.dk for 2600 og den skulle være hurtig at monterer.

THV
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis